Saturday, June 1, 2013

Wrap up of the first day in the new month : 1 June 2013

Pagi tadi, seperti biasa saya dibangunkan oleh alarm suami...bangun aja terus rasa macam nak sedih sebab kena kerja kan, tapi teringat hari ni hari Sabtu...heeee, terus ceria, terus bangun, solat subuh, kejut suami...dan golek golek atas katil.

Saya dah jog semalam, pukul 10.30 malam baru jog, saya berjaya buat 4 km, jadi tak nak lah stress kan kaki kan, so, this morning saya skip. Dalam pukul 8, kami bangun, mandi dan pergi breakfast. Kami breakfast di Cili Merah. Hubby ambil nasil lemak sikit dan kuetiaw sikit. Saya ambil 4 keping kuih jala dan seketul kuih. Sebab kami tak rasa yang kami nak keluar lagi untuk lunch, we decided to buy some kueh...kuih di Cili Merah ni sedap sedap tau...tapi tak ambil gambar lah pulak.

Balik rumah, kami baca paper, tengok tv dan tidurrr...adoiii, heaven la. Lepas tu bangun, solat zohor, makan kueh yang dibeli tu dan lepak. Petangnya, lepas Asar, kami keluar makan. Mula-mula ingatkan nak pergi makan di Serai, tiba-tiba tutup la pulak. Kami pun pergi Munawarrah di Seksyen 9...

Kami order udang goreng telur masin dengan chap choi...alhamdulillah, mungkin sebab lapar, kami memang rasa makanan tu sangatlah sedap...

Ada gambar lagii..:

haaa, baru nak masuk nasi ke mulut...saya jarang letak gambar sendiri yang macam ni kan? hee...

haa....ni dia lauknya....udang masak telur masin dia memang sedap jika dibandingkan dengan kedai China Muslim yang lain, sayur dia pun sedap...saya suka

hubby. Sebelah hubby tu air teh panas dengan kasturi asam boi yang sedap

sekejap aja, licin...alhamdulillah. Yang tinggal hanya fish cake yang kami memang tak berapa makan

uwaaaa, siap susun lagi...hiksss

Balik rumah, solat maghrib dan main game sambil tengok bola. Alhamdulillah, sebab tak de program tv yang best, saya pun pergilah meluangkan masa bersama trademill saya. Saya buat 4 km malam ni, jadi, as per today, I have completed 14kms since Monday..okay lah tu walaupun belum achieve 20 kms lagi. Insya allah, kalau kuat, esok saya buat 4 kms lagi, jadilah 18 km...ada 80 % daripada 20 km kut deh?

Okaylah, setelah selesai di trade mill, saya pun mandi dan sekarang tengah update blog. Lepas ni nak tidurlah kut..have a nice weekend semua!

No comments:

Post a Comment