Friday, June 7, 2013

Bila Puasa Tak Jadi Lagi

Semalam hari Khamis dan saya memang berazam untuk ganti puasa. Sayapun bangunlah pagi, makan sahur dan berpuasa..
 
Saya juga lebih gembira/teruja sebab kami ada jemputan makan malam di rumah abang suami saya. Oleh sebab saya teruja, saya pun berazam untuk balik pukul 5.30..yess, supaya sempat lah berehat sikit dekat rumah kan. Jarak antara Shah Alam dengan Cheras tidaklah jauh, tapi oleh kerana hari orang bekerja, kami menjangkakan keadaan trafik yang sarat dan tidak lancar.
 
Sebab saya sudah berazam untuk balik tepat jam 5.30ptg, sayapun pergilah berwuduk untuk bersolat dalam jam 5.10 ptg. Tiba-tiba...haaaa...dah tak boleh pulak puasa..hmmm...sedih, tapi kena redhalah kannnn.
 
Saya tetap balik tepat jam 5.30 dan sampai rumah dalam jam 6.30 petang. Sampai aja kat rumah, saya pun masak air, buat milo dan makan dengan biskut Jacob. Laparnya macam orang puasa lah kan?
 
Lepas tu mandi, bersiap dan lepas Maghrib kami pun bertolak. Kami keluar rumah dalam pukul 7.45ptg dan sampai di BTHO jam 9.00 mlm. Kami makan, berborak dan balik ke sampai di rumah dalam pukul 12.45 mlm.
 
Sooo...samalam saya telah skip my on the trademill session and also, I ate a lot of rice for dinner. Hmmm, tak pe lah kan, sekali sekala.
 
So far I have completed 10 km this week. I plan to do another 5km tonight and maybe another 5 km on Sunday since we plan to go back to our kg on Saturday. Maybe I can also add another kilometres if hubby decided to take his morning walk before we go back on Saturday, we'll see.
 
Itu sahaja, selamat berhari Jumaat..

No comments:

Post a Comment