Friday, May 31, 2013

Jumaat : 31 Mei 2013

Saya tak tau la kenapa, tapi saya memang tak berapa ada rasa nak menulis. Why? I don't know.

Tadi, saya call kawan saya dan dari suara yang saya dengar, saya rasa dia macam tak larat...heeee, tak tau lah kut dia nak bersuara seksi dengan saya pulak..apa pulak hal nya kan...mesti dia banyak kerja, banyak masalah, stress dan jadi tak larat...saya faham tu.

Baru-baru ni, saya stress sikit, tapi tahu tak kenapa? Sebab saya macam kurang kerja. Percaya tak? Mungkin sebab dah biasa dalam keadaan sangat sibuk, rupa-rupanya, bila tak de kerja, tak lah best sangat. Rasa tak de peningkatan dalam diri dan rasa bersalah sebab saya tahu kawan-kawan saya yang lain memang sangat busy.

Lagi satu sebab yang menjadi kenapa saya stress ialah sebab sayang tengok ada kawan saya ni yang nampak sangat cekap dan bagus ..ehh, saya cemburu?...ha ha ha , macam budak kecik la plak.

Walau bagaimanapun, sekejap ajalah yang free nya sebab selepas itu, saya dah mula lompat-lompat balik, heee. Hubby pun bagi nasihat "lain kali kalau cikbib free tu, enjoy ajalah. Memang tuhan suruh berihat lah tu, sebelum ni mana pernah cikbib free pun"..

Tapi yang baiknya, bila dah busy balik, saya remind myself supaya jangan complain. Syukur sebab ada kerja, syukur sebab boleh belajar benda baru, syukur sebab dapat challenges baru...syukur sebab dengan semua itu, insya allah kita akan jadi orang yang lebih pengalaman dan pengetahuan.

Itu ajalah dulu hari ni..


2 comments:

  1. Replies
    1. memang wan, tapi sebab selalu sibuk, bila free langsung jadi kekoh...siapa rasa stress lagi

      Delete