Friday, June 21, 2013

Sudah Habis Ganti Puasa

 
Semalam saya ganti puasa...alhamdulillah, hari terakhir.
 
Saya buka puasa di rumah dulu, saya buat air milo, makan dengan biskut dan ada buah anggur..ada gambar lagi, he he.

 
Lepas tu, saya pergi solat dan keluar makan. Kami tidak berapa pasti nak makan apa sebenarnya, tapi akhirnya kami telah pergi ke Plaza Masallam..pergi makan di kedai yang terletak di depan kedai kasut "Clark' tu...orang Shah Alam mesti tahulah.
 
Saya ingat nak makan spaghetti bolognese, tapi hubby kata makanlah nasi. Kami order nasi lemak sotong, lepas tu ada sardine apa ntah dan chocolate roll. Air pulak hubby order latte (kami tak nak order teh tarik di sini sebab kurengggg sikit) dan saya order air suam aja.
 
Agaknya ini memang rezeki kut sebab pagi tadi, waktu meeting, ada dihidangkan nasi lemak. Saya macam sedih aja sebab tak boleh makan kan, tapi tetap lah pujuk hati dengan mengatakan tak pe, bukan rezeki saya, nanti allah bagi yang lebih baik...haaa...dapatlah nasi lemak ni, alhamdulillah

nasi lemak dia sedap, boleh makan lagi lain kali

haaa, chocolate roll dengan sardine puff kut...sedapp

Hubby's latte.
 
Kami makan kongsi-kongsi lah kan...jadi semuanya rasa
 
Kami macam suka juga makan kat kedai ni sebab macam relax. Tapi pilih la makanan yang sesuai sebab tak semua menunya sedap.
 
Kami rasa pastry dia sedap-sedap, tapi kek dia kurengg sikit.
 
Minggu lepas, waktu kami lepak kat sini, ada seorang suami/pokwe yang celebrate birthday wife/mokwe dia. Dia beli kek, lepas tu minta pekerja kedai tu tolong nyanyi birthday song sama-sama dia. Yang pekerja2 tu, malu-malu la konon, haaa, tak pe, Shuk dengan saya yang tolong meriahkan keadaan. Kami tolong nyanyi dan tepuk tangan...bila habis, orang lelaki tu cakap terima kasih kat hubby...heeeee...tumpang gembira dengan kegembiraan orang lain.
 
Okay lah...untuk yang masih belum habis qada puasa tuh, saya ucapkan selamat berjuang!

No comments:

Post a Comment