Tuesday, June 4, 2013

Adakah Saya "Selfish"?

Dekat rumah saya ni, ada dua orang aja tau, hubby dan saya.

Hubby sangat penting untuk saya sebab dia adalah sahabat saya, PA saya, penasihat saya, pembantu saya, image consultant saya....

Saya ni jenis yang apa-apa yang berlaku pun, orang yang pertama saya update adalah hubby. Kalau boss marah ke, saya sedih ke, saya dissapointed dengan orang lain ke, dapat gaji ke, nak beli barang ke, saya tak sihat ke, gembira ke...hampir semua saya bagi tahu hubby.

Hubby juga adalah sumber inspirasi dan banyak monitor saya punya food intake dan juga memberi saya perangsang untuk exercise...kadang-kadang dia boleh jadi kejam bila dia tak bagi saya makan atau paksa saya exercise bila saya penat...

Tapi dua tiga hari ni saya terfikir sama ada perhubungan kami ni lebih tertumpu kepada saya sahaja? Adakah saya telah membelakangkan hubby? Mungkin bukan membelakangkan hubby, tapi oleh kerana hubby ni diam aja, jenis tidak mengadu, jadi fokusnya adalah lebih kepada saya. 

Sejak akhir-akhir ni juga, hubby selalu macam tak larat, sakit kepala la, sakit badan la, pening la, demam urat laa...

Saya tak tahu la sama ada saya dah buat yang terbaik atau tidak sebagai isteri. Saya ni, kalau hubby sakit ke, saya risau lah juga, tapi saya kan kerja, so, saya akan bagi arahan aja seperti, lepas ni mandi dulu, breakfast dan lepas tu baru tidur....saya juga selalu buat statement macam ni "jagalah diri sendiri". 

Statement itu adalah sebab suami saya kadang-kadang suka skip makan, lepas tu perut masuk angin dan kepala pun pening/sakit. Migrain pun datang dan boleh berlanjutan sampai seminggu tau.

Tapi semalam dan malam ni, ada satu statement yang buat saya sedikit tersentuh....hubby kata, saya tidak memberikan dia perangsang langsung untuk exercise pada hari Sabtu dan Ahad sedangkan dia amat memerlukannya...(dia dah lama tak exercise dan mula rasa kurang aktif).

Sebenarnya saya dah give up nak ajak hubby jog sebab banyak betul alasan yang dia suka bagi. Antara alasannya adalah tulang reput lah, dia dah jog atas katil lah...haaaa....tak ke geram mendengarnya...tapi mungkin sekarang ni dia terasa insaf kut dan seperti biasa mestilah salahkan orang lain kan?...

Tapi saya sedihla juga bila mendengarnya. Dia kata, "Cikbib lari lah atas trademill tu, tapi pagi Sabtu dan Ahad, Cikbib jalan-jalan ajalah, tak payah lari  sebab tujuannya adalah untuk menemankan saya aja".

Tak ke sedih? Tak kan lah tak boleh kan sebab hubby buat banyakkkk benda untuk saya...tak kan teman dia buat brisk walking every Saturday and Sunday tak boleh kan? Lagipun saya memang suka aktiviti yang macam tu...so, no sweat babe!

Itu satu, tapi saya memang tak pasti sama ada saya dah menjalankan tugas saya sebagai isteri atau belum, atau saya ni lagaknya lebih macam suami aja...ha ha ha...adoiii...semoga saya diberi petunjuk...insya allah






No comments:

Post a Comment