Tuesday, August 27, 2013

I will write then!

Semalam, saya jumpa seorang kawan lama. Dia kata, dia buka blog saya hari-hari. Dan sekiranya saya tidak "update" blog saya, dia macam tidak happy. Selain dari itu, topik yang paling dia suka adalah sekiranya saya bercerita tentang kisah saya dan suami saya sebab bagi dia, adalah kelakar.

Saya pulak, rasa best. Ye lah, at least adalah juga orang yang appreciate my writing kan, walaupun seorang, heeee. Alhamdulillah.

Rasanya saya ni suka menulis sebab secara peribadinya saya ni suka bercakap kut. Saya juga selalunya ada pendapat saya sendiri yang tidak semestinya akan sama dengan pendapat orang lain. Bila ada pendapat tu, you tend to speak up lah kan, tapi saya tidaklah jenis yang cakap bising-bising sangat, tapi saya bercakaplah juga.

Tapi bila bercakap, kadang-kadang orang tak suka dengar kan? Baik tulis blog kan? Lagipun, bila tulis blog, kita akan fikir lebih banyak sebelum menulis...hmmm, kuranglah sikit buat kesilapan.

Saya faham aja sebenarnya kalau ada orang yang tak nak dengar bila saya cakap nih, tapi bila ada rasa faham tu, lagi lah sedih perasaan kan. Tapi saya mengaku juga, saya selalu aja macam malas nak layan bila mak saya bercakap, makaaa, what you give, you get back lah kan, mesti sebab tuhan balas lah kut, jadi saya diam aja, saya tak boleh nak marah bila orang tak nak dengar saya bercakap.

Tapiiiiii, waktu kerja, saya perlu membina skill bercakap ni, sebab kalau tidak, sampai bila pun saya tidak akan jadi lebih baik. Walau bagai manapun, pada masa sekarang, saya masih senyap waktu meeting...he he he, unlike when I was in my old Division, where I know the subject matter better

Hmmm...hari ini saya puasa. Kalau boleh habis, cukuplah 4 hari, insya allah. Rasa nak masak hari ni, sebab ada benda yang boleh di masak dalam peti ais tu, tapi sekarang ni dah 5.30 petang pun, bila ntah boleh balik...tulis blog ni pun lompat-lompat...

okay lah...jumpa lagi di lain masa

2 comments: