Wednesday, August 28, 2013

28 Ogos 2013-tentang puasa dan sakit kepala

Saya sepatutnya berpuasan hari ini, walau bagaimanapun, saya telah sakit kepala dan terpaksa berbuka puasa. Setelah makan, saya tanya dekat EO sama ada dia ada panadol, dan dia bagi activfast. Buat pertama kalinya saya makan activfast dan memang fast pun, dalam jangka masa 15 minit, kepala sudah agak lega, tapi memang rasa nak ter kentt sikit...hmmm
 
Sebab kepala dah okay, sayapun pergi lah meeting dengan senang hati. Ada meeting dengan delegation daripada South Africa.
 
Bila saya masuk bilik meeting, saya perasan ada masalah. Rupa-rupanya, mesin projektor yang ada diceiling tidak mahu turun. Haaaa, macam mana nak buat presentation kan? Tak ke panic. Dah pukul 2.00 dah pun waktu tu.
 
Hmmm, nasib baik lah Director Division lebih cool dan tidak jerit-jerit. Saya sian aja menengok budak-budak tu panic....budak-budak technician pun panic gak...
 
Tapi tu lah, saya harap perkara sebegini tidak perlu terjadi kepada saya, atau siapa-siapa pun. Sila pastikan siap awal, test semua benda awal dan semua benda sudah diset up 30 minit sebelum mesyuarat bermula. Kalau seminar, lagi lah kena awal.
 
Kadang-kadang tu, kita siap awal pun, jadi juga perkara-perkara yang macam ni.. that is beyond us lah kan. Tapi good preparation akan membuat hati kita lebih tenang dan stress pun kurang. Selain itu, bawa berdoa semoga semua urusan dipermudahkan tuhan.
 
Setelah mesyuarat bermula, tengok-tengok penyakit mengantuk masih ada,  he he he...teringinnya nak tidur, tapi kerja melambak la plak...

No comments:

Post a Comment