Friday, August 23, 2013

Raya Di Rumah Abang Hab : 16 Ogos 2013

Ternampak gambar ini tadi, teringat nak update cerita ini di dalam blog...heee

Abang saya jemput kami beraya di Sg Buaya

Saya ada 2 orang abang. Yang ini adalah abang saya yang lebih muda. Saya dengan abang saya ni waktu kecik asyik lah berkelahi, tapi sekarang ni okay ajalah.

Kalau balik kampung, saya akan rasa sangat lega kalau abang saya ni ada sebab dia super cekap. Dia hands on, pandai merancang dan lebih tenang. Saya suka tengok dia buat kerja, sangat sistematik dan kemas...dia askar kan. 

Tapi tu lah, sebab askar, kena careful sikit dengan dia ni. Dia sangatlah berdisiplin...tak macam saya...heee...Dia juga sangat punctual, kalau pukul 7 tayar bergolek, 5 minit sebelum pukul 7 tu, haaaa, bersedialah. Kalu tidak kalu, kena tinggal lah anda...heee...

Anyway, hari Jumaat lepas, kami telah ke rumah beliau di Crocodile River. Somehow Shuk and I started off a little late, around 6.30.pm. (majlisnya dalam jam 8  malam).  Tapi waktu kami dah sampai tengah jalan, Mek Yah telefon, tengok-tengok, dia pun baru nak bertolak...punye lah.

Anyway, kami singgah solat Maghrib di Exit Bukit Beruntung and arrived on the dot 8.00pm, and you know what, we were the first to arrive...he he he he.

Lepas tu Mekyah sampai, belum solat Maghrib pulak tuh...tapi sempatlah nak solatnya. Yang lain belum sampai, ada yang dekat Sungai Buloh la, yang satu lagi on the way. Yang paling dekat pulak, macam biasa, adalah yang paling lambat sampai...macam yang biasa berlaku antara saya dan Mekyah di Shah Alam.

Sambil tunggu orang, saya pun tangkap gambar.



                   hmmm, rumah abang saya....dah kemas dah. Atas meja kecil tu ada banyak kerepek...

Saya suka tumpi tu..sampai kakak ipar saya bekalkan sebungkus untuk saya bawa balik...

Ini meja main dish

Menu utama adalah Mee rebus

Ini kuah mee rebusnya

ada pasta goreng

ada sosej

Ini kek, Mekyah yang beli. Saya sukalah kek ni

Sambil tunggu orang, kami sembang dulu sambil makan kerepek

orang lelaki kat luar, makan buah dulu. Yang baju hitam tu, abang ipar saya, En Ghaz. Yang berketayap tuh, abang Hab saya, yang ada misai tu, Tok Bomo lah

Tok Bomo rasmikan mee rebus

Banyak dia amik, tomak!! tapi tak pe, habis

Lepas tu, Makcik Fizah and famili sampai. Mula-mula budak-budak ni macam tak excited, lepas main bunga api lepas lepas tu, barulah panas sikit enjinnya

Kat luar, Afiq dan Akmal bakar ayam

pandai depa bakar ayam ni, just nice masakannya

Kak Ina request nak bergambar dengan Akmal

Lepas lepas tu, baru lah orang yang paling dekat sampai, abang saya yang lagi satu, yang baju petak tu.
Lepas tu, biasalah kan, makan, sembang, budak-budak main bunga api. Lepas tu budak perempuan book satu bilik untuk depa lepak, book bilik pulak, mestilah yang ada aircond kan.

Orang dewasa pulak bersembangggg

Yang baju cokelat dan hijau tudung putih tu kakar ipar saya. Yang tudung biru dan duduk tu kakak kakak saya. 

Mekyah

Mike, Makcik Fizah dan Abang Hab

Kat luar, budak-budak tu lepak di wakaf

Ketua main bunga api adalah budak perempuan nih, namanya Najihah

Jiha dan Akmal, depa ni sangat rapat

Lepas sembang/makan, kena lah balik sebab esoknya semua orang ada bermacam hal lain kan. Kami balik dalam jam 11 macam tu. Sebelum tu, kami ambil group photo...




Lepas tu, salam-salam


Heeee...di luar, sempat melepak lagi

Biasalah kan...tapi tak la lama sangat, dalam 10 minit aja kut kami sembang-sembang kat luar


tangkap gambarrr....lepas tu kami balik.....

Sampai kat rumah, solat, tidur dan esoknya, saya demam, hi hi hi

ehhhh...ada gambar lagi lah kat bawah ni...tengok ajalah ye sebab dah malas nak bercerita....chow dulu


Aina dengan Akmal..kawan baik ini, especially sebab Iman tak de

budak budak tu melepak di wakaf

Imtiyaz

lagi sesi bersembang








No comments:

Post a Comment