Sunday, March 18, 2012

A Very Unproductive Day

Dah dekat nak pukul 1 pagi sekarang ni. Saya pun sebenarnya sudah mahu tidur.

My Saturday yesterday was a very unproductive one. Bangun lambat, mandi, tengok laptop sat. Saya bangunkan hubby, dia terus tanya, 'cikbib dah masak kari?'...mana la saya sempat masak kari lagi, anyway, hubby said 'saya nak tidur sat aja lagi'.

Hmm, I just got the message la kan, I have to cook curry lah kan...saya pun masak lah, in fact, one of my officer has given me a new curry recipe...he he, mahu try.

Siap masak semua dalam pukul 11.30, tunggu hubby mandi, pergi beli paper pulak, kami pun makan dalam pukul 12.00...anddd, hubby kata not bad, tapi dia bagi 3/5 aja...ha ha...okay lah tu sebab walaupun markah rendah, hubby makan tiga kali tau...habis nasi dan kari tuh....

Kami tak pergi mana-mana, duduk rumah, makan dan tidur...kemas rumah pun tak, basuh baju pun tak, jalan jalan pun tak...and I just don't feel good wasting my Saturday like that...

I am determine to make sure that my Sunday will be a productive one, insya allah.

Siapa tengok Majalah 3 tadi? Mengenai alumni UIA...bukan apa, salah satu cerita yang disampaikan adalah mengenai seorang UIA graduate from Gambia. The guy is a Majistrate and has got 3 wives with 11 children.

I have a friend whom was approach by a UIA Gambian student once..he he, of course she rejected it but she found out later that the guy was elected as a minister in his country...ha ha, menyesal tak sudah lepas tuh, kalu tak kalu, dah jadi isteri menteri dah dia, ha ha...

hmmm, bukan rezeki lah maknanya kan...okay lah, saya nak tidur, selamat berhari minggu, and please use the time given wisely, do not waste it with sleeping and doing nothing like I did...

No comments:

Post a Comment