Thursday, March 8, 2012

Kari kari

The moment I stepped out from my car this evening, there was this aroma, yup, curry and fried chicken. Isk, sapelah yang masakkan, rasa teringin aja nak makan nasi, dengan gulai kari dan ayam goreng...hmmm, kalau ada pajeri nenas pun sedap, isk!

Di kampung saya, kami panggil gulai kari, tapi suami saya orang utara ni, they refer to it as gulai...haaa, gulai tu kira gulai kari lah. Saya ada seorang kakak ipar yang akan masak gulai kari ikan untuk suami dia hari hari. Tapi saya tak nafikan, memang lah sedap gulai karinya. She uses a special type of spices and fresh fish. Sebab tu lah sedap.

Saya pulak, sampai sekarang gagal masak kari, memang boleh masak la, tapi untuk mencapai rasa yang harmoni tuh, memang susah. Tapi baru baru ni, siapa tengok rancangan NONA di tv3? Haaa, Siti Nurhaliza pun cakap, dia masak tumis petai memang Dato'K dah bagi thumbs up, tapi gulai kari, memang tak lulus...ha ha ha, macaammm saya.

Anyway, rasanya esok saya nak makan nasi kukus, kari dan ayam kg lah...hmmm, teringin...tapi esok ada meeting di M pukul 3, so, tak boleh lah nak lepak lama lama sangat...kut tidurke, and bangun pukul 2.45 ke...kacau daun betul.

Tapi, esok masih menggembirakan sebab hari Jumaat kan...okay, selamat berjumaat lah semua di luar sana.

No comments:

Post a Comment