Saturday, March 10, 2012

Maggi dan Sandalwood

Sekarang saya sering membaca blog dari dapur kak jee, dan dia selalu aja post gambar masakan yang dia masak. Saya rasa, dalam banyak banyak blog yang saya ikut, this blog is the best. Ye lah, dia kan ex journalist, jadi presentation nya jauh lebih baik, tersusun, bahasa yang santai tetapi masih berkualiti, cerita nya juga menarik, dan kadang kadang memang ada info terkini yang kita boleh dapati berdasarkan network lamanya di bidang kewartawanan.

Anyway, manakan saya boleh menandingini seorang yang memang seorang penulis professional kan...juga sekarang sudah bersara and therefore ada banyak masa untuk masak (alasan).

Tapi malam ni, saya nak post gambar maggi mee santapan dinner saya. Hubby saya tidur, tak bangun bangun, dan saya lapar, jadi saya pun masak maggi lah.

Maggi saya simple aja, tapi saya suka banyak sayur dan letak cabai burung/melaka/cilipadi. Lagi satu, saya suka tambah kacang Ngan Yin tuh, he he..saja, add flavour. Haaa, untuk lebih interesting, saya suka pakai chopstick, chopstick kat bawah ni adalah stainless steel, ada co. bagi waktu saya pergi Guangzhou baru baru ni.

Haaaa, gambar maggi, pathetic kan saya nih? ha ha

Lagi satu, emak saya, sewaktu pergi naik haji dalam tahun 2006 telah membeli talkum J&J dengan haruman sandalwood. Oleh kerana dia sangat suka dengan bauan tersebut, dia telah memesan kakak saya untuk membeli bedak itu sewaktu mereka pergi naik haji dalam tahun 2008. Lepas dua tahun, dia pesan pula dengan abang saya yang pergi naik haji lagi sekali. 

Waktu abang saya pergi, dia tidak jumpa jenama J&J, sebaliknya mereka berjumpa dengan bau yang sama, tetapi jenama Yardley. Mereka pun beli untuk mak, juga untuk kegunaan mereka sendiri. They found out later that they are so much in love with sandalwood, unfortunately, it could be found here in Malaysia.

Tapi petang tadi, saya pergi Giant dan sudah jumpaaaa....he he, saya beli dua lagi. Seronok!


No comments:

Post a Comment