Saturday, January 14, 2012

Makan-makan di S...

Saya tak nak letak nama S e k i n c h a n kat atas sebab nanti kalau orang google, masuk pulak di blog saya..haaaa, tak nak bersekongkol dengan mereka, tapi ye lah, baru ni, ada kawan hubby ajak makan di sini, di restoran S, seksyen 7, Shah Alam. 

Semua order mengorder dijalankan oleh kawan hubby ni, sebab dia lagi pandai, ada caterer sendiri kan. Kami duduk aja, dan order air...kami order air epal hijau dengan asam boi.

Saya tak tahu lah kenapa kawan hubby ni nak belanja, tapi terima kasih banyak lah ye Encik Man. Dia juga sebenarnya banyak menolong kita orang di mana, bila-bila ada keramaian di rumah, kami akan minta pertolongan dia untuk tolong masak..isk, nanti kita orang pulak lah yang kena belanja dia balik.



Ini menu dia, ada dua ikan bakar...dua-dua saya tak tahu nama ikan dia, tapi ikan dia cantik lah, macam slim aja, tak gemuk. Ada sotong bakar dan sayur...macam mixed vege, dia macam stim, lepas tu dia tuang sambal merah tu. Sambal merah dituangkan ke atas kesemua menu tau, jadi, rasa semua masakan adalah   jadi hampir sama...so...sedap gak, tapi no variations lah. Tapi kuah asam dia walaa, sedap.


Haaa, Encik Hubby dan Encik Man dah mula masak. Masa makan, kami bagi tau Man yang kita orang nak pergi Singapore. Rupanya Encik Man ni selalu pergi Singapore sebab owner kilang dia orang Singapore. Hmmm, seronok dengar pengalaman dia pergi USS...kelakar gila. Tapi bagus, adalah sikit-sikit knowledge untuk kami pergi Singapore nanti.

Okay lah guys, have a nice weekend!

3 comments:

  1. boleh try pi kat aro*ma ikan bakar kat kuala selangor..moghahhh sikit. kami makan berenam menu deluxe (chilli crab, buttered prawn, asam pedas pari, sotong bakar,sup cendawan, cencaru bakar, air buah kelapa ...) bill dalam RM230. alamak dah rasa lapar pulak!

    ReplyDelete
  2. haaa, kalau nak order camtu punye banyak, kami kena ajak geng lain lah, sebab kalu dua orang, tak termakan. Mungkin boleh difikirkan kalau kakak datang ke...hmmm. Tahu tak total harga kat atas berapa? hmmm RM106...

    ReplyDelete
  3. Nak tau kenapa en Man tu belanja kita, saya kan jadi secretary catering dia, urusan quotation, invoice dan surat menyurat semua saya yg buat,, tu pasal dia belanja kita,

    ReplyDelete