Sunday, January 29, 2012

Gathering at PD

Finally, I am ready to write about the family gathering which was held at The Regency PD. The event was held on the 22-23 January 2012.

We started off from Shah Alam at 10.15 am, Sunday. Hmmm, sebab saya penat, bangun awal sikit, kena masak la, pergi TESCO lagi pagi tuh, saya tidur aja sepanjang perjalanan.  Kita orang stop dulu di perhententian Seremban, tunggu gang lain dari Kajang dan Cheras. Semua sekali ada 5 kereta dari Shah Alam, 1 dari Cheras dan 2 dari Kajang.  ehhhh, ada satu lagi dari Rawang...tapi yang ni dia pergi sendiri, tak tunggu kita orang. Yup, ada 9 kereta dengan lebih kurang 40 ahli kesemuanya.

Di Regency kami sewa dua buah apartment yang ada 4 bilik which cost us 900++. The apartments were nice but a little old. View laut di balkoni sangatlah cantik. The master bedroom has got one king size bed while other rooms on top floor has got two twin beds each. Hubby and I occupied the smallest room downstairs which has one super size single bed...bilik orang gaji ni sebenarnya.

We reached PD at around 1.00 p.m. but since the check in time was at 3.00p.m. we decided to find a port and start lunch. Most of us were hungry anyway.



hmm, the ladies busy with preparation. My house (the Shah Alam team) has prepared rendang pedas ayam (tapi tak la pedas pun, ha ha) and ikan masin masak sambal plus sayur campur. The rendang was prepared by my SIL, sambal ikan masin was prepared by MIL and the sayur was prepared by my other SIL. Me???....I buat buat sibuk...ha ha.

hmmmm gambar atas, orang dah mula makan...

tu dia, kaum wanita sibuk, tapi kenapa gambar saya tiada di sana? ha ha...saya tangkap gambar kan

ini pinggan saya, saya amik sayur, rendang ayam dan sambal ikan bilis

ini pinggan hubby, dia amik ikan bilis, jantung pisang rebus dan ikan bakar (yang ni team Cheras bawa)

yang ni dari sudut lain

Lepas tu, kita orang pun lepak lepak, menunggu masa untuk check in. The whether was nice but I just would not dare going to the beach since it was extremely hot...panehhhh.

Lepas tu, check in lah...ada masalah waktu check in di mana saya dan hubby telah menunjukkan another side of us sikit lah. Ntah la, tapi kan sepatutnya boleh check in at 3, lepas tu dia kata 3.30, tapi 3.30 pun tak siap, dan bila tanya pukul berapa boleh siap, depa tak boleh nak jawab...haaaaa, saya pun apa lagi, snap lah sikit...sikit aja...tiba tiba hubby datang, dia pulak buat ramai (perkataan ni pengaruh tengok cerita anak mami )...huk aloh, bila hubby dah bising, sayapun boleh diam la kan, nanti nampak hubby tak macho pulak, ha ha.

But apparently the same thing happened to many other visitors. Mula-mula ingat kita orang saja yang jahat, rupanya ramaiiiii, semua orang unhappy...sabar ajalah.

Tapi akhirnya kami pun boleh masuk bilik, solat dan rehat sambil menyejukkan sedikit badan.
Petang tu juga, kami keluar, kena pergi beli kek. Mula -mula cari-cari tak jumpa, akhirnya tanya kat sorang akak ni, dia advice suruh pergi Lukut aja...haaaa kami pun cari lah,  tapi alhamdulillah ada GPS....

Balik apartment dah Maghrib, rupanya ada Telematch....miss la pulak...tak pelah, esok kita orang determine nak mandi laut jugak jugak.

Malamnya, kami mandi, solat dan get ready for dinner di Apartment Sebelah. Ada surprise party kan, and my MIL is staying in our unit...

Haaa, dalam pukul 9.30 kita orang pergi berkumpul di Apartment sebelah. Lepas tu, saya pergi nyalakan lilin la kat dapur, lepas tu, dengar orang dah nyanyi nyanyi lagu "Allah selamat kan kamu"...yang macam dalam filem Haji Bakhil tuh...anddd...tiba tiba saya jadi orang penting...jadi orang yang bawak kek...ha ha ...kelakar la plak, kalau tidak, saya ni kan low profile...ha ha ha...tak de maknenya kannnnn


tu dia, saya bawa kek...saya beli Choc Fudge dari Secret Recipe Lukut..ye la, play safe, beli yang pelik pelik, nanti orang tak makan pulak. Haaaa, se tengok unit aparment tu, duplex tau...ada dua bilik di atas.

Mak mertua saya, agaknya inilah kali pertama dia celebrate birthday dia


Haaaa, Happy Birthday Tok...mek yah, kakak, kak ina, balik tak minggu depan? boleh kita celebrate birthday opah yang ke 78 pulak?

Tok segan nak tiup kan? tak pe, cucu cucu boleh buat. In fact, sebenarnya semua lilin dah padam dah sebelum ni sebab ada sorang budak tu sudah kurang sabar dan terus tiup, ha ha

Tok dengan anak/menantu/cucu perempuan...

dengan yang lelaki pulak, yang sorang tu, siap pakai koyok, sakit kepala

menu...ada nasi ayam dan cheese kek yang tiada di dalam gambar


kaunter nasi dan air

tengok, saya menggedik di situ

MIL and one of her grand daughter...malu, tak nak tengok camera..

lepas makan, ada upacara pemberian hadiah untuk budak-budak dan cabutan bertuah untuk ahli

yang ni, budak-budak dapat hadiah

cabutan bertuah, hubby dapat yang ni, saya dapat tempat basuh tangan tuh...gambar tak de

budak-budak excited dengan gifts masing masing

Lepas tu, kita orang balik ke unit apartment masing masing. Saya mula mula ingatkan nak tidur, tapi join pulak sessi melabun (perkataan ini adalah perkataan baru di dalam vocab saya) sehingga pukul 2.00 pagi...ha ha, lepas tu tidurrrr.


No comments:

Post a Comment