Thursday, January 19, 2012

Singapore Part 2 : U S S

Hari ni saya kerja...saya punch kad pukul 8.29 am, sampai bilik, boss dengan Sham terus serbu...ha ha, saya perlu attend 2 meeting di MITI, yeah, there goes my morning session.

Petangnya, pergi melawat YTL di Sentul. Nice place la tempat tu. Tempat tu originally belonged to KTM and they have restored part of the building...jadi cantik dan menarik. Saya bercadang untuk memastikan bilik baru saya nanti lebih cantik dan kemas lah, di building baru...supaya fikiran lebih teratur dan hati lebih tenteram kan? sekarang ni, balik meeting aja, sepuk aja fail tu atas almari, dah tu, hari-hari meeting kan, sampai tak sempat nak kemas.

Berbalik kepada Singapore trip, day two. We started off by having breakfast at Little India again. We had parata and teh tarik...after that, we took the train to vivo city and took the monorail to USS.

As per printed on the photo, we reached USS at 10.42 am

posing jurus dulu kat depan tu....haaa, tegak je kan

Kami beli ticket guna internet ye, dan kami gunakan maybank card, dapat discount, banyak juga, daripada S$ 76, dapat S$ 57....haaaa, kalau convert, banyak tuh.

lepas bergambar, kamipun masuk, dia scan aja kami punya printed out ticket tu. Kat sini, kita boleh keluar dan masuk balik, tapi make sure ticket itu disimpan.

Sampai-sampai, jumpa Hollywood....

Shuk senyum..eeiii

di sepanjang jalan di USS ni, penuh la dengan berbagai watak yang boleh diambil gambar bersama, tapi kena beraturlah, kami malas...so, tangkap gambar orang lain ajalah

saya pulak...

haaa, yang di, diluar Madagascar...ada pokok artificial, ada kapal terhempas atas tu dan ada tengkorak kat parachute..he he....

Kami masuk Madagascar, naik bot...seronok naik bot ni sebab di sepanjang perjalanan tu, adalah watak-watak Madagascar yang kelakar tu bercakap...

ini satu ajalah gambar yang ditangkap...masih dalam kategori memanaskan badan kan

Keluar dari Madagascar, kami ada naik kuda/binatang-binatang lain...sebenarnya game tu untuk budak-budak, tapi tak pe lah...kami naik aja....tak de gambar juga

Lepas tu, masuk Shrek pulak......best juga yg ni

lepas tu...pergi wet world/jurassic park

lagak seperti seorang wanita yg gedik...ha ha

waterworld....

di waterworld ni, mereka melakonkan kembali watak di dalam filem waterworld la...naik tangga, terjun dalam air, main jetski, tembak-tembak...banyak kerja kerja stunt. Saya cukup kagum dengan stamina semua pelakon, ntah berapa round mereka berlari, berapa tangga/tali yang di panjat...tapi tetap maintain steady and ceria

belakang tu, set water world. Kalau diperhati betul-betul, kerusi dia ada berbagai warna. Sekiranya anda ingin duduk di kerusi yang berwarna biru/depan, sila bersedia untuk basah...atau lenjun...

crew set...very friendly

keluar waterworld, pergi Jurassic Park...cuaca sudah amat panas. Kami dapati, semua game di Jurassic Park, kena beratur panjang, ada yang sampai 1 jam. Kami masuk, pusing dan keluar semula sebab malas nak beratur.

Keluar dari Jurassic Park, tiba tiba hubby bersemangat untuk menyimpan beg sebab nak masuk dan take a ride di 'Revenge of the mummy (Rotm)'. Saya pelik aja sebab yang saya tahu, hubby ni, tak la suka sangat dengan permainan yang menakutkan ni...tapi kali ni dia excited pulak. Dia mungkin tak perasan kut, tapi saya sudah tahu, kalau sampai di suruh simpan beg tu, permainan nya mesti mencabar.

Kami beratur hampir sejam untuk 'revenge of the mummy' and halfway, baru husband perasan yang permainan ni, sangatlah mencabar...ha ha ha..

Permainan ni macam naik keretapi yang laju lah, turun, naik, berhenti tiba-tiba, mengundur etc...in total darkness...takut....sakit jantung tak leh naik benda ni, dan saya memang menjerit sepanjang perjalan. Bila habis, saya merasa sangat dahaga, ha ha ha

keluar dari ROTM, kami dua-dua lapar, tapi saya pergi toilet dulu. sementara menunggu, hubby tangkap gambar roller coaster ni :


haaaaa..nama roller coaster ni battlestar galactica...dia ada dua jenis ye, satu biru satu merah, kami belum decide lagi sama ada nak naik atau tidak, sebabnya...takuttttttt

apa-apa pun, kita makan dulu, menunya, nasi briayani dengan onde-onde, teh tarik dan air kosong..dalam S$ 28.00. Tak habis, tapi air tu habis...rasa tak cukup lagi

Lepas makan, kami keluar dari restaurant, dan lalu depan battlestar galactica tu sekali lagi...nak naik ke, tak...takut, lepas tu, takut termuntah pulak sebab baru makan kan.

Dalam fikir-fikir tu, kami telah naik satu game ni...yang masuk dalam tempat duduk bulat tu, dan pusing-pusing...ha ha ha, saja, nak bagi nasi yang dimakan tu bercampur dengan sempurnanya di dalam perut kan.

pastu, Shuk pergi his rok lagi...saya panas, saja je pergi terus jalan ke depan....nampak pulak satu lagi game ni..."TRANSFORMER THE RIDE (THR)"

THR ni adalah super awsome! Serious! It is actually another ride on the train, with added value, that is
 3 D movies. Huh, it is as if you are in the transformer world, you join the war, your transport broke down and there's one kind robot who helped you...so many things happened in your journey and you cannot help screaming the whole way....best...yang ni memang wajib cuba

after the ride, Shuk just fall in love all over again with transformer

Shuk insis nak tangkap gambar dengan kereta transformer di tengah panas...tengok belakang tu, BG punye track berselirat

Keluar dari THR, kami berfikir lagi sama ada nak naik BG atau tak. Kami perasa yang BG tu, macam ada dua jenis, satu tu, kaki semua berjuntai, dan satu lagi tu, ada tempat letak kaki. Shuk kata "okaylah, kita naik, tapi cikbib make sure kita naik yang ada letak kaki tuh"

Lepas tu, Shuk pergi simpan bag, dan saya pun pergi tanya barisan mana saya perlu pergi kalau saya nak naik BG yang ada letak kaki tu...he he, adik tu gelak aja, dia kata, yang ini kakak, yang track merah ni....ha ha..

Kami tak payah tunggu pun, apparently, tak ramai yang berani nak cuba game ini. So, kalau ada terdetik sedikit pun dalam hati ingin mencuba, you should be proud of yourself.

Saya naik..seperti yang dijangka, mula-mula BG tu naik, pastu menjunam...waktu tu, saya buka mata lagi dan menjerit aja...saya dengar juga Shuk menjerit di sebelah..

bila di nak menjunam lagi sekali, saya rasa, kalau tak kena gaya, saya macam boleh terangkat dan jatuh la, sebab junamannya sangat kritikal...lepas tu, saya mula tutup mata...bertahan...rasanya the whole journey took only around 1 - 1.30 minutes....but it was the longest 1 minute that I have ever experienced...

Bila habis...alhamdulillah, kami hidup lagi, masih boleh berdiri, tak muntah...alhamdulillah....

nak naik lagi tak?....nanti nanti lah dulu...solat istikharah dulu, ha ha ha

The funny thing is, after the ride, saya rasa mission accomplished...rasa the journey has been completed, we can go home now...ha ha.

Tapi sempat juga singgah di Special Effect studio...by Steven Spielberg....boleh la...interesting juga.

Lepas tu, jumpa pulak Marilyn Monroe, seperti di bawah...tengok senyuman penuh bermakna mat misai di bawah :


lepas tu, kami keluar

tangkap gambar...Tengok Shuk letih

Kami balik hotel, solat, mandi dan keluar balik naik teksi. Next stop, Merlion Park.

Belakang tu, Marina Sands...


Belakang tu, Merlion yang original, yang kat Pulau Sentosa tuh, yang baru punya.

Lepas tu, sebab sakit kaki, kami naik cab ke Zam Zam Restaurant. Kami makan mertabak medium size dan teh tarik. Kami juga beli roti untuk breakfast esok....Esok balik...huwaaaaa

No comments:

Post a Comment