Wednesday, February 29, 2012

Fokus

Saya kat office lagi ni, tengah menengok proposal officer saya...tengok lima minit aja boleh fokus, lepas tu, saya ngantuk, decided to update my blog sat...tapi mesti setengah jam pun boleh kan...buat kerja aja yang tak larat.

Kenyataannya memang macam tu, betul tak? masa kita untuk fokus memang tidak terlalu lama. Kita perlu bijak sebenarnya, biar sedikit masa yang di allocate, but make sure ianya berkualiti.

Macam budak-budak sekarang, nak belajar, mereka pergi KFC lah, McD lah...kononnya baru ada feel.

Kita dulu pun mungkin juga teringin nak buat macam tu, tapi ye lah, mana ada duit nak makan kat KFC hari-hari kan, Mc D pun sama...so, pilihan kita pun adalah di hostel...makan biskut ke, keropok ke, dengar radio ke. Tapi saya rasa, saya bersyukur juga tidak diberikan pilihan yang semacam itu, kalau tidak, mesti jumlah kolestrol di dalam badan saya akan bertambah.

Agaknya kalau ada siapa siapa yang buat survey, result budak yang study kat KFC dan Mc D tu hebat tak agaknya ye? Ye lah, untuk menguji kebenaran kata-kata budak budak ni kan.

Saya kadang kadang stay back supaya saya dapat fokus. Waktu kerja biasa, macam pagi tadi, saya tidak boleh fokus langsung kecuali waktu makan tengahari. Meetings, phone calls, officers datang jumpa, so, kalau nak evaluate paper yang complicated, saya memang perlu stay back. Baru boleh bertenang.

Hmmmm...okaylah, kena tengok balik paper ni sebab saya nak balik pukul 6.30..selamat beristirehat semua!


No comments:

Post a Comment