Thursday, September 5, 2013

Meletup-letup

Semalam, ada rumah kawan saya meletup-letup tiles lantai rumahnya.
 
Perkara yang sama pernah di update di facebook oleh kawan yang telah memasang tiles di rumah kami...dia tanya kenapa? Apa yang menyebabkan tiles boleh meletup/pecah macam tu.
 
Menakutkan betul la. Cuba bayang kan kalau ada baby di tempat tiles yang pecah/meletup tu, tak ke bahaya?
 
Ada macam-macam theory lah kenapa terjadinya perkara ini, tapi tiada yang betul-betul buat study pun, semuanya andaian.
 
Perkara-perkara buat rumah/extend rumah/ bla bla bla...semua ni agak menakutkan betul tak? Bukan apa, sebab it may involves a lot of money and it is really something that we don't know how to do it on our own...
 
Sebagai contoh, jiran rumah saya tu, buat extension rumah, janji 3 bulan aja, dah jadi dekat setahun apa...punye lah stress tuan rumah tu bila lame beno rumahnya tak siap.
 
MIL saya lagi lah, buat tandas, tak siap-siap. Bila siap, macam tak puas hati pulak dengan workmanshipnya.
 
Saya pernah juga waktu buat cabinet dapur di Baiduri, ada masalah juga di mana salesman yang sorang ni decided only to complete pasang pintu-pintu only after two weeks setelah konkrit siap sebab dia nak balik kg bercuti raya cina walaupun dia Melayu. Tapi hubby saya pun apa lagi, pergi terus ke kedai cabinet tu jumpa boss kedai. Huh, sampai kena berhentilah salesman tuh. Sampai isteri salesman tu call saya marah-marah...aish...
 
Tapi alhamdulillah, untuk rumah Jalan Ferum, kami rasa okayyyy la. Thanks to hubby yang sentiasa monitor projek tu, juga contractor yang memang baik...bagi saya dia ikhlas orang nya, itu lah basic segala perkara.
 
Anyway, untuk Hana, semoga semua masalah dapat diatasi dengan mudah/segera. Semoga sabar. Agaknya tuhan nak bagi perkara yang lebih baik tu...insya allah.

No comments:

Post a Comment