Tuesday, September 24, 2013

Jom Retreat!

Saya baru balik dari Melaka, ada retreat programme.

Saya berada di kalangan mereka yang "hebat" di retreat programme ini dan membuatkan saya rasaaa....agak kecil walaupun badan saya besar. Saya boleh nampak lah pemimpin-pemimpin masa depan organisasi saya ni dan ada di antaranya adalah kawan baik saya. 

I must say that kawan-kawan saya ni adalah orang-orang yang hebat, dan saya pula adalah kawan-kawan kepada orang yang hebat...kira okaylah tu kan....he he he

Tapi saya memang ingin menjadikan CEO saya sebagai idola lah. Dia memang bijak, fokus dan sangat realistik. Lagi satu yang saya sangat suka dengan boss besar saya itu adalah walaupun dia sangat bijak dan pandai, dia tidak pernah menghina orang lain yang tidak berapa pandai. Yup, dia masih penuh dengan kemanusiaan. Dia juga jarang marah...suke!

Programme retreat ini telah dijalankan Philea Resort and Spa Melaka. Waktu mula-mula sampai, we were very impressed with the room, sebab ianya adalah dalam bentuk cabin yang dibuat daripada kayu pine yang bulat-bulat seketul tuh. Masalahnya adalah, kayu ni mungkin tidak sesuai untuk cuaca di Malaysia kut sebab dia membuatkan kita yang di dalam cabin itu merasa agak panas, di mana di waktu siang, aircond pun tidak boleh lawan kepanasan di dalam cabin tersebut

Tapi I must highlight here that para pekerja di Resort ini boleh diberikan A++.  Sudah lama kita tidak mendapat layanan yang baik kan lebih-lebih lagi dengan kedatangan ramai pekerja asing ni. Tapi saya sangat puas hati dengan pekerja-pekerja yang saya jumpa kali ini.

Tapi kalau tanya nak pergi lagi tak kat tempat ni, jawapannya, "idak kut "...hee

Esok ada visit, saya belum lagi iron baju ni...tapi mata dah mengantuk!...

OKaylah, di sini dulu...gnite!


No comments:

Post a Comment