Monday, April 20, 2015

Weekend ke 4 di KK

Asslamualaikum

Pejam celik, dah weekend ke 4 kami di KK. Kami masih belum berkesempatan ke mana-mana sebab ada aja hal yang perlu kami uruskan.

Tapi, kami tetap ada aktiviti lah.

Pagi Sabtu dan Ahad, kami ke satu taman ni...cannot recall the name of the Taman though. We managed to complete our run, alhamdulillah. 


Lepas completed 5 rounds (each round is 0.7 km), we climbed up the ladder just to see what they have on top of the garden

yup, ada tugu rupanya. Tokbomo tengah buat stretching tu...untuk melonggarkan otot

Letih...maklumlah, dah 3 minggu tak exercise langsung

Lepas tu, kita orang pergi breakfast. Kami belum lagi dapat port yang sesuai untuk breakfast sekarang ni. In fact, we were so sedih because there was no roti canai served at the restaurant where we had our breakfast....

Balik rumah, kami mandi dan bersiap keluar sebab mahu mencari printer dan beberapa barang lain. Di KK ni, we were informed yang ada satu shopping centre ni yang banyak barang IT...lebih kurang macam Low Yatt la. So, kita orang pun pergi lah, beli lah printer dan tiba-tiba nampak orang makan roti canai kat ground floor building tu. Tempat tu pun nampak presentable, sooo, apa lagi...

yeow....Allah maha mengetahui. Setelah sedih waktu breakfast tadi, allah bagi juga rezeki makan roti canai waktu lunch. Sebab geram, Shuk order 3 keping sekali...and rasanya, boleh tahan

Balik ke rumah, kami solat, tidur dan bangun solat Asar pulak. Lepas tu, baru lah rasa lapo. Hmmm, saya pun masaklah

menu adalah seperti di atas

Ini adalah nasi tambah ye, setelah makan sepinggan penuh sebelum tu. Sian hubby, dia memang habis hati sungguh bila saya masak. 

ini adalah meja makan kami. Malas nak beli meja baru, kami guna meja plastik aja, tapi letak la plastik tu, bagi lawa sikit.

Lepas tu, tengok tv, dan tidur. Kat KK ni, we tend to go to sleep early, mengantuk awai

The next day, we went jogging and had breakfast outside


Balik rumah, saya telah pergi ambil buah mempelam di belakang rumah ni

amik dua biji

buat jeruk pelam....hikssss

Lepas tu, kemas rumah sikit-sikit

haaa....ini living kami. Saya bawa sofa lama saya yang warna coklat tu, bersama karpet lama yang berwarna hijau. Kusyen-kusyen besar yang di atas sofa itulah yang saya pernah ceritakan sebelum ini. Sedap peluk kusyen tu

Living from another angle. Kami tengah menunggu orang Unifi datang waktu ni

Kemas kat atas rumah juga. Gambar ini adalah gambar rumah di bahagian atas. Yang pintu biru itu adalah pintu bilik, yang pink tu, bilik air.

Bilik saya, yang sebelah bilik air tu Langsir tu, tuan rumah yang pasangkan...

my room, dari sudut lain

Bilik sebelah tu, masih berselerak. Kami kena juga beli wardrobe lepas ni

Orang Unifi tu datang dalam jam 11.00. 

Lepas depa habis, saya masak ikan masak sambal pulak.


Hmmm....menunya. Saya nak beli belacan dari Semenanjung la nanti sebab saya tak jumpa belacan Melayu kat sini. 

Lepas makan, dan solat Asar, kami pergi keluar, beli barang lagi. Lepas tu balik, makan dan tidurrrr. 

Habis lah weekend kami....bubaiiii



No comments:

Post a Comment