Monday, April 13, 2015

Hari Isnin ke 2 saya di Sabah.

Semalam dan lusa adalah hari cuti dan ianya penuh dengan aktiviti berfaedah, he he he. Hari Sabtu, ada kawan datang tolong potongkan rumput/lalang yang panjang di kawasan rumah kami. Lepas itu, kami ke 1 Borneo, antara shopping centre yang up di KK ni. Kami pergi mencari plastik lapik meja makan, dan barang-barang keperluan lain. Lepas tu kami pergi makan di Secret Recipe dan kemudiannya balik.

Sewaktu balik, hubby kononnya nak adventurous dan menggunakan jalan yang berlainan. Memang lah boleh menggunakan alternative road tu, tapi punye lah jauh. Sampai aja rumah, kami terus berkejar solat zohor sebab waktu macam sudah mahu habis.

Semalam pulak, pagi-pagi lagi kami keluar cari breakfast. Kononnya, waktu tersesat pada hari Sabtu tu, kami ada nampak kedai di kawasan Hospital yang kelihatannya lebih presentable. Jumpalah satu kedai tu yang memang lebih presentable lah. Kami juga jumpa kawasan hutan simpan yang boleh dijadikan tempat kami jogging nanti, insyaa allah.

Tengaharinya pula, kami telah menerima jemputan makan daripada kawan sekolah Tokbomo. Kawan sekolah Tokbomo tu baru aja datang KK ni dalam 5-6 tahun tetapi dia ni memang hebat kut, sebab dia ada forwarding company sendiri. Dann, seronoknya kita orang bila dapat rasa home food. Masakan orang Parit Buntar pulak tu. In fact, bila kami berada di rumah kawan Tokbomo tu, depa semua pakat-pakat cakap utara belaka...hmmm...seronok.

Dan hari ini, saya mula kerja seperti biasa. Dan seperti biasa, semoga semua urusan kita, di dunia dan di akhirat dipermudahkan. Aamiin.

No comments:

Post a Comment