Friday, April 17, 2015

Cabaran di KK

Hari ke 17 kami di sini.

Haaa...banyak benda dah settle, tapi ada juga benda yang belum settle, dan boleh bagi your blood go upstairs. Di sini lah gunanya pasangan untuk bantu menyejukkan kita, juga bagi support sikit.

Sebagai contoh...Unifi tak settle-settle. Saya suruh Tokbomo pergi TM point sorang-sorang semalam sebab bila call pun tak jalan. Hari ni pulak, Tokbomo minta saya temankan dia pergi pulak. Saya pergi lah dengan dia dan kali ini adalah sikit cahaya kelihatan di hujung jalan di mana akhirnya mereka telah memberikan kami reference code dan confirmed that they will come to do the installation on Sunday morning. At least adalah something kan sebab sebelum ni, bila call, mereka kata, tak ada reference code and they cannot check our application. Bila pergi TM point untuk minta reference code, depa kata, they will call and provide later. Tunggu punye tunggu, 7 hari pun tak de news. Hmmm...zaman sekarang, 7 hari menunggu tanpa apa-apa is a very longggg time and I was getting  really impatient.

Tapi at least dah nampak sedikit cahaya...sooo...kira okaylah tu kan. Malas nak marah dan stress, doa ajalah semoga dipermudahkan semua urusan.

Ada juga masalah-masalah lain yang kami perlu adapt pelan-pelan, tapi sementara nak adapt tu, ada lah rasa sedikit stress. Sebagai contoh, kami ni waktu di Shah Alam, selesa sangat untuk pergi ke DEMC tu kan kalau sakit ke apa, haaa, sekarang ni terpaksa lah adapt dan cari hospital baru. 

Hubby juga baru pergi ke pasar tadi dan komplen macam ni "depa ni tak tolong siang ikan lah Cikbib, kita kena siang sendiri". Hikssss....itu adalah cabaran untuk kami yang biasa beli ikan yang sudah dibersihkan isi perutnya.

Well, masalah sikit aja pun kan? Setengah orang mungkin menganggap ini bukan masalah pun...saya menganggap ini sebagai cabaran kecik. Semoga Allah permudahkan semua urusan saya, aaamiin.

Ok guys...esok Sabtu dan sebab Unifi tak masuk lagi, memang lah tiada blog update untuk esok hari ye. 

Dann, seorang kawan telah bertanya sama ada saya boleh mula sessi berkenalan dengan Sabah weekend ni. Jawapannya adalah "tak tahu lagi sebab gaji pun belum dapat kan"...he he he.

Dann, banyak juga permintaan supaya saya post gambar rumah saya di sana. I shall do that once Unifi dah masuk dan, saya juga nak bagi tahu yang rumah kami adalah sangat sederhana...humble....tapi penuh berkat dan kasih sayang....ekekekekek....itu doa tu, apa salahnya kan?

Okkk....selamat bercuti semua.




No comments:

Post a Comment