Tuesday, April 28, 2015

Assalamulaikum!

Hari ke 28 kami di KK. 

Saya sangat terpanggil untuk menulis blog ini kerana, baru-baru ni ada kawan yang cakap macam ni dengan saya "Bie, sekarang ni aku hari-hari baca blog hang"...heeee...jadi, bagi mengelakkan kawan-kawan setia saya ini daripada kaciwa sebab bila buka aja blog ini tak de post baru, saya kena cuba update selalu blog.

Haaa....untuk pengetahuan juga, "Bie" tu adalah nama istimewa saya yang hanya ada beberapa orang tertentu sahaja kat dunia ini yang menggunakannya. 

Sebenarnya, pada hari Khamis minggu lepas, saya ada sedikit kerja di HQ, KL, so, we went back  (Tokbomo ikut lah kan) to Semenanjung. Bila balik tu, saya tak tidur kat hotel lah, tapi tidur di rumah kami aja di Shah Alam.

Kami naik Air Asia aja dari KK. Dan, kali ini kami memang tempah nasi lemak Pak Nasser..Hikss. Hubby siap order dessert lagi, caramel dengan kitkat. Lepas tu, order teh tarik pulak. Pandai sungguh menikmati hidup Tokbomo ni.

Dann...di sebelah kami ada seorang lelaki yang tidur di sepanjang perjalanan. Dia juga ada satu bau yang saya tidak berapa faham dan buat bunyi-bunyi pelik....hmmm. 

Sampai di KL, hari dah malam dan bila sampai di Shah Alam, cuaca nya basah sebab baru habis hujan dan angin kuat kut sebab banyak pokok tumbang.

Masuk rumah, mandi, kibas-kibas katil dan terus tidur sebab esoknya kena bangun awal dan pergi office di KL. 

The next day, hubby hantar pergi office dan alhamdulillah, kami sempat breakfast di Teh Tarik Place. And you know what, harga untuk set roti canai dan nasi lemak yang kami selalu beli itu sudah naik, sudah jadi RM10.00. Maklumlah, ada GST kan. Lain kali, kalu tak nak bayar GST kalu, sila makan lobster ye.

Lepas tu, sempat pergi DI sekejap, lepas tu buat kije dan lunch, pergi dengan kawan-kawan lama saya di IT. Hmmm...puas hati saya sebab sebelum pergi KK dulu, memang tak sempat nak keluar makan dengan depa-depa ni. Tapi tu lah, rupanya Allah ada perancangan yang lebih baik buat saya...alhamdulillah.

Hari itu juga, untuk memudahkan hubby, saya balik naik train aja. Dan bila sampai di rumah, bermulalah sessi membersih rumah.

Sewaktu kami meninggalkan rumah pada 1 April yang lepas, kami tidak berapa sempat untuk kemas rumah betul-betul. Sooo...kali ini kami cuba lah improve sikit, walaupun tidak lah sempurna sangat jugak sebab banyak benda lain yang nak dibuat termasuk penyakit M.

Saya sempat mop sikit rumah, cari kain dan cover tilam/meja/tv/sofa/lampu dll. Tapi, meja cermin kami, masih berselerak...hikssss....but on the overall, I would say that we have done 90% of the job.

Kami juga mengambil peluang untuk pergi makan di luar. Jumaat, malam Sabtu tu, sebab kami nak pergi beli barang di Giant Plaza Massalam, dan oleh kerana itu, kami pergi makan di Pelita aja. Shuk order maggi goreng dan saya order mihun goreng....

On the second day, kami breakfast di Teh Tarik Place DEMC lagi sekali...hiks....

Petangnya, we had high tea at Khadijah's Kitchen (Kadhijah Ibrahim's Restaurant yang baru di buka di Plaza Massalam). Saya makan laksa Penang dan Shuk order cucur udang. Kami punye rating : kami mungkin akan datang lagi....kira boleh laaaaa.

Malamnya pulak, kakak saya datang dari Putrajaya dan kami pergi makan di Syed Seksyen 4. Saya makan tosei dan sate.

Hmmmm...esoknya, kita orang pergi pasar sebab mencari benda-benda yang tiada di KK seperti belacan dan kuah kacang/pecal segera tu. Kami breakfast di Cili Merah.

Selepas itu, saya pergi visit Mekyah....

Dan, dalam jam 2.00 petang, teksi datang untuk menghantar kami ke airport. Sesuatu yang kelakar telah berlaku di mana drebar teksi tu, telah bermanis mulut dan menjemput kami makan kuih karipap yang dia baru beli. Yang kami pulak, sebab lapar pada waktu tu, telah menerima jemputan tu dan selamba makan karipap tu sorang seketul...haish...ada keeee. 

Tapi, sewaktu bayar harga tambang, saya suruh Tokbomo bayar lebih, kena bayar harga kuih karipap tu...he he he he he he.

Lepas tu, kami pun buat bag drop, dan sempat makan pastry dan minum air di the Loaf, KLIA 2. Kemudiannya kami pun masuk lah ke boarding area.

Sewaktu di boarding area, saya telah mencari majalah di salah satu kedai ni. Maklumlah, Air Asia kan, mana ada tv, oleh itu, kenalah mencari aktiviti yang boleh membantu kita untuk menghilangkan keboringan sewaktu di dalam penerbangan.

Dan, sewaktu saya membayar harga majalah tu, saya dapati, sangat ramai yang membeli pelbagai jenis roti gardenia dll, untuk di bawa balik ke Sabah. Depa beli satu plastik besar tu. Dannn, sesungguhnya saya rasa saya faham kenapa sebab roti di Semenanjung memang rasanya lain. Rasanya lebih sedap.

Bila naik flight, kami telah pre-order nasi lemak pak nasser again...and we ate happily because we were hungry. And again, tokbomoh ordered kit kan and salty caramel tu and teh tarik. Kalau orang tak tahu, mesti orang ingat Tokbomo tu orang paling kaya dalam flight...makan tanpa menengok harga, ekekekekek.

Dannn, we were seated next to this gentleman who slept 60% of the time...

Sampai di rumah, saya terus mandi dan ready to retire. Tapi Tokbomo terus lena aja tanpa mandi pun. Kat Sabah ni, kami memang mengantuk cepat.

Okkk...itu aja dulu....bubaiiii






No comments:

Post a Comment