Wednesday, April 15, 2015

Hari ke 15 : Sakit Kepala

Semalam, sewaktu sampai di rumah setelah balik dari kerja, saya dapati kipas terpasang dan lampu bilik air bawah juga tidak bertutup. Maknanya, Tokbomo lupa nak tutup kipas, juga lupa tutup lampu bilik air.

Kami terus mandi dan solat Maghrib selepas itu. Selepas solat, saya turun ke bawah semula, dan saya dengar bunyi air, maksudnya, ada paip yang tidak ditutup. Rupanya, Tokbomo lupa nak tutup air paip di sink selepas berwuduk.

Hmmm...saya pun terdetik...ok tak suami saya ni? Awat banyak sangat benda lupa nak buat? Macam stress aja. Tak happy kut tinggal KK.

Tapiiii....bila saya duduk aja nak tengok tv, Tokbomo terus hulur kepala, minta picit. Yup...kepala pening rupanya....patutla semua benda lupa.

Dannn, seperti biasa, saya akan bertindak menjadi seorang isteri yang garang lah dan investigate dengan mata bulat saya tu...."tengahari tadi Shuk makan apa?". Ekekekeekeke

Haaaa...Tokbomo ni, kalu pening kalu, atau migrain kalu, mesti dia ada skip makan punyelah. Dannn, pening kepala dia tu, kadang-kadang, bukannya habih semalam aja tau, it may last for 5 days. Dan saya ni, sebab dah cakap banyak kali sangat, saya diam aja dah sekarang ni. Dulu, saya selalu ulang "Shuk jagalah diri sendiri, orang lain tak boleh nak jaga Shuk".

Tapi, waktu saya picit kepala dia tu, dia boleh cakap macam ni pulak, "Inilah kali pertama saya sakit kepala sejak pindah KK ni, kira ok lah tu Cikbib". Macam tu pulakkkkk

Ha ha ha...agaknya sebab suami saya ni kuat dan larat untuk mengharungi sakit kepala tu, sebab tu dia memilih untuk tidak ambil lunch walaupun kereta ada untuk dia pergi beli makanan. In fact, di rumah pun ada makanan sebenarnya. For me it looks as if he chose to get headache simply by skipping meal.

Tapi kita bising pun tak guna. Picit aja kepala dia tu, sapu minyak sikit dan doa banyak-banyak semoga cepat sembuh sebab esoknya, dia kena hantar saya pergi ofis pulak...hikssss

Tapi, alhamdulillah, bangun solat subuh pagi tadi, kepala Tokbomo sudah ok. 

Dann, bagi memastikan dia tidak skip meal lagi hari ini, saya telah bekalkan dia makanan untuk di bawa balik ke rumah bersama-sama arahan yang diiringi dengan pandangan tajam daripada mata bulat saya ni "do not skip your meal again please". kih kih kih.

Kadang-kadang saya risau juga kalau hubby tidak boleh adapt tinggal di KK, especially di waktu yang agak sukar sekarang di mana barang-barang kami serta kereta masih belum sampai. 

Mungkin kami terlalu selesa/gembira sewaktu di Shah Alam, jadi, cabaran yang walaupun sedikit ini mungkin boleh menyebabkan Tokbomo kurang selesa. Saya bayangkan kalau kami ada anak, pastinya keadaan akan lebih mencabar.

Saya harap barang-barang kami akan sampai segera, dan kami dapat meneruskan hidup dengan lebih selesa, insyaa allah. 



No comments:

Post a Comment