Wednesday, April 8, 2015

8 Hari di KK

Semalam saya pergi ke Labuan. 

Sekejap sangat pun pemergian saya ke sana di mana saya sampai Labuan pukul 1.00 tengahari, balik semula ke KK jam 6.15 petang. Dapatlah tengok Labuan sikit semalam sewaktu dalam perjalanan dari airport ke tempat meeting dan sewaktu balik semula ke airport lepas tu.

Sekali pandang, nampak bandar Labuan ni lebih menarik lah. Pekannya nampak lebih bersih dan teratur. Saya tengok restoran mamak pun nampak kurang kemamakannya...hiks...nampak lebih bistro lah, senang cakap.

Balik dari Labuan, saya siap solat kat airport dulu dan beli sandwich untuk dinner saya dan Tokbomo. 

Bila sampai rumah pulak, tengok-tengok tilam masih belum sampai...tidur atas tilam berplastik lah lagi kami semalam.

Tapi kami okay aja...happy aja pun, makan sandwich dan biskut jacob dengan sambal hitam Pahang yang Mekyah bekal kan...tq Mekyah. 

Lepas tu, saya mandi dan baring atas tilam yang berplastik tu untuk cuba tidur. Tapi tak boleh tidur...fikiran melayang-melayang. Waktu fikiran melayang-layang tu lah tiba-tiba saya teringat yang saya ada basuh baju yang terakhir saya pakai di Shah Alam malam tu, dan sidai di dalam bilik air. Teringat juga yang mesti baju tu dah kering kan...langsung rasa sedih...rindu kat bilik air, rindu kat rumah, rindu kat Shah Alam. Tiba-tiba sayu.

Langsung rindu masa di mana bila saya sampai kat rumah dan Tokbomo mesti ada dan lepas tu kami boleh naik kereta pergi makan tosei kat Syed (uwaaaaa....I miss my car).

Ha ha ha....sobarrrrr wahai Cikbib, minggu depan kereta sampailah...insyaa allah.

Sebenarnya saya belum lagi mengalirkan air mata untuk ke Sabah ni..hikss. Waktu orang-orang lain sedih, saya diam aja, tapi tidak menangis.

Semalam pun, saya bukan sedih sebab kena datang KK, tapi saya jadi mellow sebab teringat rumah saya dan kemanisan kehidupan di Shah Alam  (uwaaa....kemanisan hidup di Shah Alam, ekekekeke). Semoga kehidupan di KK akan menjadi semanis atau lebih manis lagi...insyaa allah

Dan hari ini, seperti biasa, saya bekerja...Tokbomo juga ada bagi tahu yang katil dan tilam kami sudah sampai (alhamdulillah).

Hokeh...jumpa lagi di lain post!



No comments:

Post a Comment