Tuesday, April 21, 2015

Hari ke 21

Assalamualaikum.

Hari ke 21 hampir berakhir. Kehidupan semakin stabil, insyaa allah.


Pastinya ada la juga cabaran di sana sini sikit-sikit. Ada cabaran yang boleh diatasi, tetapi ada juga yang tidak tahu cara bagaimana cabaran itu boleh di atasi 

Sebagai contoh, di KK ni, sangat ramai orang yang menjaga anjing. Anjing yang tidak bertuan juga adalah banyak...sooo....ada masalah di situ yang saya tidak tahu macam mana mahu mengatasinya.

Kucing is another problem. Kucing tu bukanlah problem, tapi bila mereka melepas di laman saya setiap pagi, itu adalah masalah. In fact, saya akan ke office bersama memori bau yang kekal lama sehingga di ofis pun seakan-akan ada masaalah yang sama di ofis. Teruk betul saya ni.

Dan di ofis pulak, PC saya tu kadang-kadang memang menguji kesabaran. Semalam, saya nak forward email, punye lah dunding dunding lama sungguh....haihh, make my blood go upstairs betullah.

And just to let you guys know, di Sabah ni, orang mula kerja lebih awal dan akan balik on the dot, i.e. at 5.00 o'clock. Orang terpaksa balik awal sebab jam 5.00 petang itu sebenarnya sudah hampir jam 6.30 petang. 

Dan hari ini, saya memang bercita-cita nak masak kari ikan tenggiri sehingga siap berdoa selepas solat Asar. Saya doa "Ya Allah, semoga dapat lah aku masak kari yang sedap hari ini"...hikss.

Tapi, bila Tokbomo sampai, dan saya ajak dia pergi kedai untuk beli rempah campur tu, dia tak nak pulak. Dia cakap "Cikbib masak tumih aja lah, sedap apa"

Nampak beno yang dia tak suka kari masakan saya kan? Haih....sedih saya. 

Ok lah...di sini dulu...jumpa lagi di lain kali

No comments:

Post a Comment