Tuesday, April 14, 2015

Dua Minggu Di Sabah

Hari ke 14. 

Hari ini ada meeting paginya, dan akan ada courtesy visit selepas lunch. Saya telah dimaklumkan bahawa barang-barang saya (kontena) sudah sampai di Sipanggar pada hari Ahad, tetapi masih belum dapat masuk (tak tahu lah maksudnya apa, mungkin tidak dapat tempat parking di port kut) pada hari Isnin. According to them, hari ini, (Selasa), memang kapal akan masuk dan kalau sempat, mereka cuba keluarkan barang saya hari ini juga, dan hantar terus ke rumah...semoga semuanya dipermudahkan, insyaa allah.

Semalam juga, kami telah dapat port tempat makan yang lebih menarik daripada yang selalu kami pergi. Tempat makan ini terletak tidak jauh daripada rumah kami. Mungkin kerana tempat ini lebih baru, ianya adalah lebih bersih dan menarik. Semoga mereka dapat maintain lah tempat ini supaya sentiasa bersih...supaya senang sikit saya nak pergi makan/minum sekiranya perlu.

Tapiii, harga makanan tetaplah tidak murah. Semalam, kami order sup ikan, telur dadar dan nasi putih. Hmmm, harga sup ikan tu, RM10.50 tau. Tapi kuantiti memang banyak dan rasapun not bad...mungkin mereka boleh kecil kan sikit kuantiti supaya harga boleh dikurangkan.

Hmmm....itu ajalah pun. Semalam, saya tidur bermimpikan yang bantal saya dari Shah Alam sudah sampai. Mesti mental saya sebenarnya dah tak larat dengan bantal yang kami dapat free daripada kedai perabut tu, tersangatlah keras...rasa macam tidur atas buku...ekekekeke. Elok pun kan, kurang tidur, boleh kurus sikit. Ini....tidur asyik lenaaaa....tu yang badan tak turun turun tuh.

Ok guys...jumpa lagi di lain masa...




No comments:

Post a Comment