Wednesday, April 29, 2015

Hari ke 29

Saya tengah tengok Kilauan Emas dan tiba-tiba Ameng Spring ada pulak...alamakkk....saya kan suka dengan dia tuh...semoga dipermudahkan semua urusan Ameng dan keluarganya. Semoga dia akan menjadi insan yang lebih baik selepas segala yang berlaku ke atas dirinya.

Ok, enough fasal Ameng, mari cerita fasal hari ke 29 kami di KK.

Buat pengetahuan semua, sewaktu pindah ke Sabah, Kami ingatkan baju kami tidak berapa banyak dan kami boleh main sangkut aja di penyangkut yang kami beli. Walau bagaimanapun, kami dapati it just doesn't work. Keadaan menjadi kelam kabut dan kami menghadapi kesukaran untuk mencari benda-benda yang hilang dan satu-satunya solusi adalah : beli lemari.

So, semalam, kami telah pergi ke 3 buah kedai dan akhirnya mengambil keputusan untuk membeli satu lemari yang bewarna putih ni. Lemari itu sudah pun sampai di rumah, tapi kami masih belum sempat mengemas lagi...so, rumah masih in a mess.

Selain daripada lemari, kami juga beli meja untuk komputer/printer/unifi punye gadgets beserta kerusi. Tempat ni kira macam office Tokbomo la. Kami rasa macam perlu juga ada meja ni sebab saya sudah stress sebab setiap kali saya nak hidang makanan, saya terpaksa clearkan meja makan yang penuh dengan laptop la, segala surat la, itu la, ini la.

Well, kami ingin menjadikan tempat ini sebagai "home" untuk 3 tahun kan, I guess it is only right for us to buy all these things.

Dann, dua tiga hari ini, saya sentiasa ada aktiviti malam sebab ada tetamu daripada KL.

Hari ini juga, saya goreng soft shell crab. Hmmmm....macam mana nak masak benda ni sebenarnya ye? Nanti saya kena buat research lah.

Dann...kami tengah fikir tentang aktiviti semaca cuti panjang weekend ni...semoga ada benda yang boleh di buat.

okeh...jumpa lagi di lain siaran

No comments:

Post a Comment