Tuesday, April 7, 2015

Quick One : Salam Dari Sabah

Assalamualaikum

Semalam, saya sibuk sikit, and due to that there was no blog update. In fact, I was so busy that I didn't have time to blog hop yesterday. But when I opened my blog this morning, the number of readers suddenly increased, doubled up from my normal number of daily readers! I know who you are guys and I would like to thank all of you for visiting this humble blog.

In fact, last year, the same scenario happened in May, right after I came back from Bali. Yup, suddenly the number of my daily visitors increased, and of course I know who came and visit at that time lah kan.

And today, I woke up at 5.30 am, had my bath and went to office at 6.45. We managed to arrive at 7.05 am, meaning that the journey took us only 20 minutes, blissful! I had breakfast with hubby and after this, I'll be going to Labuan.

And yeah, rumah sewa kita orang belum sempurna lagi.  In fact semalam, ada cerita kelakar di mana, kami telah order katil dan tilam pada hari Ahad. Malangnya, hanya tilam yang boleh di hantar ke bilik kami di tingkat atas sedangkan katilnya tidak bisa kerana tidak boleh di "dismantle" kan begitu. Katil itu datang seketul gedabak...huh.

Orang kedai perabut tu telah membawa balik katil tersebut dan tanpa Tokbomo sedari, rupa-rupanya mereka juga telah tidak membawa balik tilam yang kami sepatutnya beli bersama katil (it goes together).

Sewaktu Tokbomo ambil saya balik dari bekerja, dia sudah risau sebab kita orang kena lah tidur atas lantai aja kan sehingga dia propose kita orang sewa bilik hotel satu malam lagi. Tapi kan, bila saya naik ke bilik kita orang untuk mandi dan nampak ada tilam yang tertinggal, we were so happy...ha ha ha...gasaklah, sape suruh depa tinggalkan tilam tu kan, kami pun tidur aja atas tilam yang berplastik tu, sampai melekat-lekat badan kena plastik tu.

Later I will post more photos of the house ye, bila internet sudah di pasang. Sebab tidak ada internet line lagi di rumah, I will not be able to update this blog too often this week.  We did go to TM's office yesterday but they requested us to bring along all our Unifi Equipment from Shah Alam because if we failed to do so, we need to pay additional RM500. Mana boleh kan? Dah la kami banyak belanja untuk benda lain lagi.

So guys, sampai di sini dulu. Saya update lagi bila berkesempatan. Semoga misi saya untuk menjadi insan yang lebih baik, lebih berilmu dan lebih gembira di Sabah ini akan membuahkan hasil. Aaamiin.









No comments:

Post a Comment