Monday, April 1, 2013

Misteri...

Tadi boss saya masuk bilik saya, dia cakap kat saya "sapelah yang akan ganti you nanti Bib"....

Saya pun kata "relax la boss, saya kan kat sini lagi, sementara ada masa, saya buat lah apa yang boleh"

Boss kata " I tahu nama you memang dah naik...you kena lah pergi nanti, it's good for you, but for the mean time, you buatlah apa yang patut, tolong I. You rasa macam mana?"

saya pun kata " insya allah, saya yakin, kalau Allah dah letak saya di satu tempat tu, adalah sebabnya, dan pastilah saya boleh lakukan tanggung jawab yang diberi" (cakap mesti bagus, doa kan, walau pun hati menggeletar)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Waktu session briefing petang tadi saya ada juga bersembang dengan kawan lama sama, Encik Lai Ah Kuan. Encik Lai Ah Kuan tanya saya "you memang minta nak pergi ye bib?"

Saya pun jawab " saya tahu saya ni tak la hebat sangat En Lai Ah Kuan, tapi saya  memang teringin nak pergi sekali. Saya nak cuba, dan saya nak tahu sama ada saya boleh buat ke tak. Saya akan cuba buat yang terbaik, insya allah"

Encik Lai Ah Kuan pun tambah perisa "jangan risau Bib, ramai orang yang lagi teruk dari you pun boleh pergi, jangan risau, you boleh buat punye"

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Petang nya pulak, sebelum balik, ada sorang kawan lama masuk bilik dengan cerianya. Dia cakap "Bibbb, I dengar you akan pergi....."

Saya tanya balik "siapa cakap kat you?" 

Kawan saya cakap "high level punya orang"

Dalam hati saya "Dia ni memang kalau bercakap, asyik dengan high level punye orang aja, agaknya, saya ni sorang ajalah kawan dia yang level gitu gitu aja.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kenyataanya, saya sangat famous di ofis saya sekarang. Semua orang tanya kat saya, betulke, bila, ke mana? Saya ni dengan mata bulat saya pun jawab "tak de surat pun, soooo...."

Anyway, semoga hati saya bersedia untuk menerima apa-apa jua berita yang akan datang nanti, insya allah. Doakan yang terbaik untuk saya ye...Aaamiin

2 comments:

  1. Tahniah cik bib.. :-) Ke mana destinasinya? hehehe

    Saya nak pinjam ayat cikbib yg ni..
    "insya allah, saya yakin, kalau Allah dah letak saya di satu tempat tu, adalah sebabnya, dan pastilah saya boleh lakukan tanggung jawab yang diberi" (cakap mesti bagus, doa kan, walau pun hati menggeletar)"

    Boleh kan? hehehe

    ReplyDelete
  2. Tq Hana for reminding me...I baru diganggu dengan satu berita ni, tapi bila baca comment ni, dan ingat balik ayat tu, rasa relax sikit...diri ni perlu di ingatkan selalu, kita insan yang mudah lupa.

    ReplyDelete