Monday, April 22, 2013

Bila Orang Dewasa Nak Menulis Tentang Lagu Favourite Dia

Saya tengah gila dengar lagu Harus Terpisah dari Cakra Khan...macam best...suka suara serak-serak tuh...tapi lirik dia sedih la plak sikit..hiks..
 
Saya adalah peminat lagu Melayu, he he he, lagu lagu orang putih adalah sikit-sikit...sekarang ni suka juga dengan lagu yang Britney Spears bercakap tuh, dia duet dengan Will I am...haiyooo, tajuk tak tahu pulak, tapi saya suka betul dengar cara Britney bercakap..dengan 'slang' dia kan...
 
Percaya tak saya juga suka lagu yang Najwa Latif, Sleeq dan Shamkamarul, Sahabat. Saya suka suara serak Shamkamarul tuh (ehhhh, saya suka suara serak kut ..he he). Tapi lagu tu mengingatkan saya kepada lagu lama "Thats What Friends For", yang ramai-ramai nyanyi tu..ada Dionne Warwick la, Stevie Wonder la, Luther Vandross la...haaaaa....ingat lagi menyanyi lagu tu dengan kawan-kawan kat Sekolah, waktu form 4/5 macam tuh.
 
Lagi satu saya suka lagu Caroline, protege Ella, Melawan Arus Cintamu kut tajuknya...saya google...heee...mula-mula dengar, rasa macam sedap suara orang yang menyanyi tu, tapi tak tahu siapa yang nyanyi..rupa-rupanya Caroline. Patutlah orang kata suara dia sedap..heeeeee....saya dengar orang cakap aja tapi saya tak pernah pun dengar dia nyanyi sebab saya memang tak ikut Mentor...saya tak faham dengan sistem yang dia orang gunakan.
 
Hmm...lagi?...buat masa ni, itu ajalah lagu-lagu yang saya tunggu keluar di radio setiap kali saya memandu ke pejabat dan mendengar radio. Sebenarnya saya ingat nak dengar kaset motivasi Dr. Fadzillah Kamsah, tapi hubby tengah tak happy pulak dengan DFMK, langsung dia tak nak belikan....
 
Santai sikit tajuk hari ni kan?...tak pe, minggu ini masih panjang, nanti kita tulis fasal lain pulak...bubaiiiii

No comments:

Post a Comment