Saturday, April 13, 2013

Di Muara Bersama Pijah & The Gang

Anak sedara saya ni sedang pregnant dan dia teringin nak makan ketam. Saya pun ajaklah dia makan di Muara, Tanjung Harapan/Gila Kelang...Dah lama sungguh saya tak ke sana.

Anyway, Pijah dan adik beradik nya datang sebelum Maghrib. Kami solat Maghrib cepat cepat dan bertolak dalam pukul 7.45 malam. Bukan apa, tempat tu kan susah nak dapat tempat duduk

Bila kami sampai, orang memang dah ramai, tapi alhamdulillah, memang ada tempat duduk.  Tapi angin kuat betul, sebab hari nak hujan.

Seperti biasa, kami akan berpecah, Shuk pergi choose makanan, saya akan berebut tempat duduk. Punyalah besar tempat tu sampai Pijah tanya "boleh ke orang kedai ini uruskan semua makanan yang kita order? macam ramai sangat aja tempat ni"...

saya langsung risau pulak...he he

Tapi itu tak berlaku, semua makanan sampai, alhamdulillah.

Mula mula sampai air dan nasi. Lepas tu sampai pulak kangkung masak belacan...saya dengan Shuk aja yang makan, lupa pulak nak tangkap gambar.

Lepas tu sampai yang ni, Siakap masak tiga rasa...

ini Irfan...dia makan nasi lemak. Macam orang muda pulak Irfan dalam gambar ni, mungkin sebab dah nak dapat adik kut

Pijah...Irfan bila dah kenyang jadi stress sebab tengok budak budak lain main pistol...Oh yeee, Pijah tu mengandung anak kembar...semoga selamat semuanya, insya allah

Lepas tu, baru udang goreng tepung sampai...dah tinggal banyak ni baru teringat nak ambil gambar. Waktu ni, ikan tiga rasa tu dah tinggal ekor aja...he he

Ajim dengan Faiz ni bagus, penyabar. Tengok depa tak habiskan pun nasi depa lagi sebab depa tengah menungguuuuu yang ni :

 ketam masak sweet sour...

Ini ada tangan Shuk pulak. Banyak nya ketam, saya dah risau kut tak habis. Tapi adik adik Pijah, Ajim dengan Faiz ada, yeah, mereka makan dengan berseleranya. Dua dua pun minta nasi tambah juga.

Lepas tu, ikan pari bakar pula sampai. hmmmmm, tapi gambar tak amik

Semua sedap, serius. Saya risau tak habis, tapi ada dua orang budak lelaki tu, okay aja. Depa tu makan bersopan, pelan aja makan, tapi habis juga, alhamdulillah.

Kos?..RM190 macam tuh...fuh...kira okay lah tu sebab ada ketam dengan udang, dua-dua tu lah yang selalu menyebabkan harga makanan mahal. Lagipun, puas hati kan sebab ada 5 orang dewasa yang makan.

Hmmm...nanti kami pergi lagi kut, waktu saya period ke kan. Pergi awal, feeling tengok laut dulu, lepas tu Shuk boleh solat di surau yang ada kat situ...lepas tu makan. ...maklumlah, saya kan slim ...huuuu...

Sorry tak banyak gambar...macam terlupa pulak nak tangkap gambar budak budak tu...lain kali kita bawa mak dengan ayah pulak ye Pijah...insya allah

No comments:

Post a Comment