Monday, July 30, 2012

Balik Kg Suami...

Weekend baru ni saya balik ke kg suami di Felda Ijok, Selama Perak.

Keluarga suami memang akan ada perancangan untuk satu hari berbuka bersama di kg...yup, hampir semua balik.

Kami keluar dari rumah pada hari Sabtu (28 Julai?) dalam pukul 11 pagi. Kami singgah di Taiping di mana saya sempat beli baju satu pasang...he he he..

Hubby cari baju melayu warna putih..yang dijual tanpa seluar....tapi tak jumpa

cuaca panas lah...dan 70% daripada masa dalam perjalanan itu, saya tidur...heeeeeee

Kami kemudian ke Kamunting, untuk beli sedikit juadah berbuka...kami beli mertabak dan ikan bakar.

Sampai di Ijok dalam jam 5.00 petang, disambut dengan berita air tak de...mak aiiiii...

Anyway, saya anggap ianya adalah cabaran...yang pentingnya adalah cara saya menghadapinya kan...

Saya nak tolong masak...tapi mak mertua saya macam suruh saya pergi duduk aja, berehat, sebab saya baru sampai...hmmmm...rasa bersalah la pulak...

tapi okaylah, kami berbuka, lepas tu solat tarawikh, lepas tu bergebang dan tidur.

Waktu berbuka saya minum banyak air bandung...heeee...

Esok paginya saya baik sikit sebab bangun awal untuk buat preparation bersahur. Tolong sikit aja, tapi kira okay lah sebab orang lain tak bangun pun, saya dengan biras saya aja yang bangun awal...isk...rasa proud la pulak, ha ha

Dalam pukul 12.00 tengahari, kami bertolak balik ke Shah Alam...

Dan hari ni..semua kembali normal...

Esok pulak, ada cabaran besar....meeting back to back lagi...doakan saya kuat, insya allah

No comments:

Post a Comment