Sunday, July 22, 2012

2 nd Day or Ramadhan 1433 Hijrah

It's Sunday and 2nd day of  Ramadahan 1433 Hijrah.

Yup, hubby was not well and spend a lot of time resting i.e. sleeping, ha ha, and I just can't help joining him, ye la, ada dua orang aja kat rumah ni, bila sorang mengantuk, sorang lagi pun berjangkitlah.

Untuk berbuka hari ni, kami makan gulai lemak cili padi udang yang saya masak semalam tu, goreng ikan, masak goreng cendawan dan tiba tiba hubby bawa balik ayam percik. Saya minum teh o panas, hubby minum teh tarik (home made la, hubby memang kalau minum mesti bersusu). Kami memang sangat simple, dan tak suka sekiranya ada makanan yang berlebihan.

In fact ayam percik tu tak berusik pun lagi waktu berbuka, hanya lepas solat tarawih baru kami saja saja makan ayam tuh..

Saya solat tarawikh sendirian sahaja di bilik. Saya memang dah lama buat sorang sorang aja lately. Satu sebab adalah sebab penat kalau kerja, satu lagi adalah saya suka dengan freedom untuk buat sendiri, yup, kita boleh rehat kalau kita nak kan, tak perlu terburu-buru,...tapi miss lah salawat antara solat tuh..tengok lah, kalau sempat, insya allah nak pergi juga surau/masjid...ikut hubby.

Hmmm, saya berdoa semoga saya dapat memperbaiki ibadah puasa saya, juga ibadah lain...insya allah. Ramai tak yang tunggu update fasal trip saya ke Bandung (ha ha, tanya macam ramai benar peminat kan? tak pe, saya tengah practice sebelum jadi famous nih, ha ha ha )..saya nak update lah ni..haaaaaaa

okay, selamat bersahur esok ye....selamat kembali bekerja juga esok...bubaiiii

No comments:

Post a Comment