Tuesday, July 10, 2012

Tadaaa

Last Saturday, I decided to clean one of the 3 bathrooms in my house. After washing it, I decided to go to have a look at result for a few times...yeah, you may think why on earth I did such thing, heee, it is just me, I like to clean/tidy up the house and after that I will look at the result with satisfaction.

Maybe I am just like my mother. My mother would make sure that our compound back in Chemor is clean and neat everyday. After completing the task, she would sit and enjoy the clean and neat compound with satisfaction. Yup, I could really relate to that.

The truth is, I haven't really had the chance to do a thorough clean up of my house. I do try to keep it clean and neat, but only on the surface...hiks...after sometimes, a thorough one is really necessary.

Bukan apa, banyak benda sudah lari dari sistem, macam cadar sudah dibasuh, tidak diletakkan di tempatnya, sudah letak di sana, di sini...haaa, yang ni kena di betulkan. Banyak benda yang boleh dibuang, seperti botol losen yang kecik kecik tu, botol sampel yang kita dapat free...yup, do not keep kalau hanya menyemak.

Waktu yang semacam ini juga adalah waktu untuk jumpa barang yang hilang...tengok tengok, jumpa jam di bawah kusyen sofa...haaaa

Hmmm, baru baru ni sempat kemas bilik sikit, dan hasil nya sangatlah menggembirakan hati. Semua barang telah di letakkan kembali ke tempatnya, legaaa....yup, sesungguhnya rumah yang kemas menggembirakan hati kita, bila masuk bilik selepas balik kerja tadi, rasa kagum dengan diri kami lah (hubby and i), he he...senyum aja saya, terima kasih juga dekat hubby sebab dia memang banyak tolong.

Tapi tak sure lagi sampai bila kami boleh maintain keadaan ni, semoga boleh berkekalan, insya allah.




No comments:

Post a Comment