Sunday, November 24, 2013

Macam sukaa aja

Saya sebenarnya tidakla suka sangat dengan nama saya ni. Ye la, nama orang kampung aja kan...patutnya emak saya bagi lah nama yang glamour sikit macam Ifa Raziah ke, Erra Fazira ke...

Tapi saya tahu nama saya itu adalah sempena nama salah seorang makcik saya, yang tidak pernah saya jumpa. Tapi, menurut mereka yang mengenali makcik saya, muka saya memang macam makcik saya ni, siapa badan-badan sekali sama, siap body language  pun sama...hmmmm...macam mana tu.

Baru-baru ini, saya kan menguruskan satu program yang melibatkan negara-negara OIC. Yang bestnya, nama saya jadi famous di situ. Semua mereka merasakan yang nama itu adalah familiar and they seemed to love the name. Pada waktu itu juga baru saya perasan yang nama saya sedap...miahahhaah....terlebih lagi apabila di sebut oleh orang-orang Arab...Habibah!

Ada juga yang panggil saya Habibi...heeeee.....

Hmmm....sebenarnya makna nama saya tu baik kan? Maksudnya kekasih/kesayangan. Maka, sebab asyik di doakan kekasih/kesayangan, mestilah ramai orang sayang jugak kan ?(mode perasan ni)

Saya juga baru tahu sebenarnya ada macam-macam perangai mereka ni. Sebagai contoh, kami perasan yang participant dari satu negara ni, asyik memberi komen negatif aja, sampai buat-buat muka.

Tapi kan, ada seorang participant dari sebuah negara lain cakap dengan kita orang "Whatever the participant from country T says, just ignore them. Pretend as if you cannot hear them".

And hey, he's right, after spending our days with them, that is just the best thing to do since they never stop complaining. As if there's nothing that we have done was right..urghh

But I must say that most of them are nice people. They came here to learn, they were punctual and they appreciate whatever we did and always said thank you. I am thankful that I was given the opportunity to handle the event, the opportunity to meet good people and learnt a lot, alhamdulillah.

And last but is never the least, I pray for Imran's speedy recovery and please allah, let Imran be able to see again. Aamiiin.

2 comments:

  1. Dah lama tak buka blog kak bib.. Ya Allah.. terkejut..tumpang bersedih dan bersimpati dengan nasib Imran, Insyaallah.. kita sama2 doakan Imran boleh melihat semula.. Amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Ida. Tolong doakan ye...Moga mata Imran akan sembuh dan dapat melihat semula dalam masa yang tedekat ini. Insyaa Allah. Aamiin

      Delete