Monday, November 25, 2013

Esok...

Esok Imran perlu ke HKL, buat check up.

Pastinya kami mendoakan akan ada berita yang baik, insya allah. 

Tadi saya berkomunikasi dengan mama Imran...pandai aja saya bagi nasihat dekat dia. 

Kenyataannya, berat mata yang memandang, lagi berat bahu yang memikul. I wish I could do more...tapi sekarang ni yang saya mampu hanyalah berdoa. 

Lagi satu, saya minta readers saya berdoa sama. Saya ulang-ulang aja doa yang sama, yup, Semoga mata Imran akan sembuh dan semoga dia dapat melihat semula dalam masa terdekat ini. Insyaa Allah. Aaamiiiin...

Teringat pula saya dengan kisah seorang kawan saya ni di mana, pada satu pagi ni (subuh), sewaktu suami dia pergi membeli sarapan, suaminya telah diserang oleh orang yang tidak dikenali sehingga masuk ke ICU dan akhirnya meninggal dunia.

Sewaktu suaminya di ICU, kawan saya ini telah bercakap dengan suaminya dan antara yang di telah diluahkan adalah "abang, apa-apa pun yang akan berlaku selepas ini, saya redha. Abang jangan risau tentang saya, Allah akan jaga saya."

Waktu saya dengar cerita itu, saya kagum betul dengan kekuatan hati kawan saya ini...bagaimana dia boleh redha...

Tapi saya....saya ingat saya kuat, tapi setelah saya menghadapi cabaran ini, baru lah saya tahu betapa lemahnya saya...betapa susahnya hati saya untuk redha, untuk berlapang dada menerima apa jua perancangan tuhan.

"Masalah yang hadir dalam kehidupan adalah satu cara Allah mendidik supaya kita menjadi insan yang mempunyai jiwa yang kuat untuk menghadapi ranjau kehidupan. Redha dan berusha mengatasi masalah menjadikan kita insan yang cemerlang di dunia dan akhirat...semoga kita semua beroleh kejayaan di dunia dan akhirat"

Tapi mungkin sebab itu juga, saya terus menerus berdoa, tidak putus-putus...moga doa saya akan makbul, insyaa allah.




No comments:

Post a Comment