Wednesday, November 6, 2013

Kuatlah Wahai Hati - 3

Saya merasa semacam berada di bilik yang kosong. Bilik itu sangat kosong sampai saya tidak mampu pergi ke mana-mana. Saya helpless.
 
Lemahnya saya. Baru ditimpa ujian yang sedikit, saya rasa seolah-olah tidak bermaya. Air mata saya asyik keluar aja, bila ada orang masuk bilik, cepat-cepat lap...
 
Saya sedih dengan berita yang saya terima. Saya sedih untuk mereka yang "directly effected"...semoga mereka kuat Ya Allah. Semoga engkau permudahkan urusan mereka selepas ini Ya Allah. Semoga mereka akan menjadi hamba mu yang lebih baik selepas ini Ya Allah.
 
Pasti ada hikmahnya. Pasti ada rahsianya. Tapi hati ini tetap meronta-ronta...
 
Belajar lah untuk redha wahai hati...untuk tenang...
 
Semoga semuanya akan berakhir dengan baik Ya Allah. Kami mengharapkan bantuanmu Ya Allah.

No comments:

Post a Comment