Monday, November 4, 2013

Kuatlah Wahai Hati - 2

Sebenarnya hari ini saya masih dalam mode "bersedih".
 
Tapi "bersedih" tu kan tak baik? Jadi saya sebenarnya sangat cuba untuk menceriakan diri saya...tapi kurang menjadi betul.
 
Semalam, rasanya saya asyik menangis aja kut. Bukanlah menangis jerit-jerit, tapi air mata tu senang aja mengalir.
 
Saya juga banyak berdoa, saya akan berdoa, setiap kali saya teringat "perkara itu". Saya bersyukur dengan yang ini.
 
Saya juga bersolat hajat (setelah saya qada solat subuh saya tu la kannn, heeee). Berdoa juga lebih kusyuk...saya bersyukur juga untuk yang ini.
 
Waktu saya bersedih ni, barulah saya terasa yang apalah sangat cabaran yang terpaksa saya hadapi sewaktu kerja jika di bandingkan dengan masalah yang dihadapai oleh ahli keluarga saya ni...memang sangat besar cabarannya untuk menjadi ibu kan?
 
Saya juga dapati yang seluruh ahli keluarga response dengan keadaan ini. Semua orang bersedih dan semua orang berdoa...alhamdulillah. Semua orang juga cuba membantu dan memberi moral support... semoga doa kami akan makbul.
 
Saya juga dapati memang saya suka buat announcement dalam facebook...tukang canang... heeee...nak buat macam mana kan? Sebenarnya tujuan nya hanyalah satu, saya ingin semua orang mendoakan dan semoga doa kami makbul. Yup, walaupun kami tidak bersama, seorang di sini, seorang di sana, tapi kami boleh berdoa di mana kami berada.
 
Saya juga yakin yang pasti akan ada jalannya...akan ada penyelesaiannya. Kami hanya perlu bersabar, berusaha dan terus berdoa.
 
Yang pastinya, kami semua lebih mengingati tuhan pada waktu waktu macam ini. Walaupun kadang-kadang hati ini susah untuk redha, tapi kami yakin kami akan menerima apa-apa juga ketentuan, dengan hati yang terbuka...kuatkan lah hati kami ya allah.

No comments:

Post a Comment