Friday, May 10, 2013

Update on my exercise regime

Assalamualaikum....

Saya harap mood untuk update blog ini akan kembali supaya blog ini lebih hidup.

Saya sihat, bukannya tak sihat, tapi rasa mcam kurang mood untuk update, itu aja.

By the way, untuk minggu ni, saya baru achieve 10km on the trademill. Saya punya target is to achieve 20 km everyweek. The plan is to do 4 km walk/run 5 times a week.

I found out that the hardest part in exercising is on how to start doing it. The hardest thing is to go to the trade mill, put on your shoes and start...but once you are on the trademill, you can achive much much more. For instance, instead of doing doing only 3 km, I found out that I could actually achieve 6 km. But I must have the time lah because I cannot achieve 6 km in 30 minutes. I have to allocate around 1 hour for a 6 km run...

Untuk minggu ni, saya sudah buat 6km pada hari Rabu dan semalam saya hanya larat buat 4km. Saya tak tahu kenapa, tapi semalam saya rasa agak penat dan macam susah bernafas, that's why I stopped at 4km. Takut pengsan ke apa, dah la sorang aja kat rumah semalam sebab hubby keluar. Saya memang buat target 20 km setiap minggu, tapi saya tak sukalah nak stress sangat, soo...I'll go with the flow, it will be good to achive the 20km, but if I could not, it's okay.

Tapi jangan risau, saya tak lah kuruspun, he he he....tapi kalau ada rezeki untuk dapat badan kurus, alhamdulillah. Saya malas nak target hilang berapa kg ke apa, saya cuma target untuk menjadi lebih sihat...semoga Allah jauhkan saya dari segala penyakit...semoga saya dapat mencapai kesihatan yang lebih baik, insya allah.

Malam ini kakak saya dari Ipoh akan sampai. So..malam ini mungkin saya tak sempat lah nak jog sebab masa saya jog selalunya adalah dari pukul 9.30 malam sehingga 10.30 malam...tak pe, masa lain kita jog ye.

Itu sahajalah dulu sebagai my warming up post...see ya










No comments:

Post a Comment