Sunday, March 24, 2013

Semalam. 23 Mac 2013

Semalam kami pergi ke Empire Subang. Itu adalah salah satu tempat yang kami suka pergi. Kami bertolak lewat sikit dari biasa, dalam pukul 11 pagi. Bila masuk aja parking, terus doa, Ya Allah, permudahkanlah kami dapat parking...dan alhamdulillah, dapat (be thankful of the little things you get).

Tujuan pergi Empire? Saya punya hal lah ni, saya nak g M s R e a d (MR). Heee, badan bosar kan, kodai biaso ni, tak do size, so, terpaksa lah pergi ke MR.

Tapi macam suka lah, sebab tak ramai orang dan dapat layanan kan. Saya pilih pilih baju, salesgirl tu pun pergi hantar kat fitting room. Saya amik banyak sebab malas nak keluar masuk kan...

Ok, sebab saya tangkap gambar, jom tengok gambar...

Tengok, cantikkan dia susun...bilik dia pun selesa

another side, bilik kecik kan, so...susah sikit nak tangkap gambar. Lepas tangkap gambar, saya siap call hubby dan suruh dia masuk sekali sebab saya tahu dia akan bosan tahap gaban kat luar tu. 

Yang kelakarnya, ada sorang minah saleh tu guna fitting room kat sebelah. Bila saya berlalu keluar, dia pun tengah buka pintu bilik. Dia terus tanya, "Do you need to use the fitting room". Saya pun jawablah "No, it's Okay". Tiba tiba dia nampak Mat Misai saya kat belakang, dia pun terus tutup mulut, bulatkan mata dan macam cakap "Ouuwwww".

Whatever lah kan, sebab tak de pun signage yang cakap lelaki tak dibenarkan masuk kan...

Lepas tu, kami nak balik, tapi hubby kata, jom kita makan. Kami pun cari lah tempat makan, dan saya teringkat yang di situ ada The L o a f. Kami memang dah lama teringin nak makan kat situ, tapi tak berpeluang. 

Pergi kat kaunter, saya tanya apa menu yang orang selalu pilih, dia pun tunjuk menu depan dia. Limited aja pun. Lepas tu saya teringat yang Makcik Fizah saya ada buat post yang dia baru makan green curry kat situ, jadi sayapun tanya lah, tengok tengok dia kata habis pulak.

Hmmm, kami pun pergi beli roti, ambil tiga jenis roti termasuk garlic bread sebab we plan to order mushroom soup. Lepas tu order Latte dengan mineral water/ 

Ni gambar, Shuk tambah sugar kat latte tu

Ni roti yang kami order, lupa lak namanya


mushroom soup dia rupanya yang ada black herbs tu. I know this is Che Det's favourite, maklumlah kedai dia kan, jual lah benda seperti yang dia suka.

Lepas tu, kami pun balik rumah...lepak...itu saja lah dulu...bubai

No comments:

Post a Comment