Sunday, March 17, 2013

Sabtu dan Ahad saya (16-17/3)

Semalam, hari Sabtu, 16 Mac 2013. Saya telah checked out dari JW Marriot Putrajaya dalam jam 11.30. Lepas tu, kami ke Jalan Bellamy, yeah, makan ikan bakar lagi. Hari cukuplah panas, lepas makan, kami terus balik rumah. Sampai rumah, saya terus tukar baju dan basuh baju kurung saya, yup, guna tangan ye. 

Lepas tu, saya join hubby tidur. Cuaca sangatlah panasssssss.

Kami decided untuk skip dinner, but we went to have supper at around 10 o'clock. Kami makan roti canai. Balik rumah, kami tengok cerekarama sampai pukul 12, lepas tu, sambung dengan filem "Horey Horey" di channel 134.

Saya tengok cerita ni pun by accident lah, tapi saya rasa not bad at all cerita dia. Satu babak ke babak yang lain adalah cepat dan cerita ini lebih realistik, ataupun lebih relevant dengan saya...he he he...masalah budak perempuan yang comel, tapi ada masalah tidak yakin diri...sebab dia tembam...he he he

Saya suka tengok hubungan keluarga si...sape pulak nama pelakon utama tu kan. Saya juga suka sebab tengok pelakon utama tu rupa dia macam rupa anak sedara saya Fatiha, ha ha ha. Bila tengok tu rasa macam tengok Fatiha aja, yup, perangai pun sama, decent, comel tapi brutal, ha ha ha

Anyway, cerita tu bagus untuk memotivate mereka yang ada masalah berat badan kan?...I like la that story.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hari ini hari Ahad. Pagi tadi kami pergi jog, balik makan roti canai pulak. Sampai rumah, saya mandi, buka cadar semua untuk basuh. Lepas tu, ingatkan nak pergi buang baju-baju lama yang tak leh pakai, dan ternampak satu kain ni, yup, elok lagi walaupun saya beli/pakai sebelum kahwin lagi...maksudnya dah 10 tahun kut umur kain tu. Saya nak cuba, tengok tengok tak leh kancing, mak aiiii.

Itu kan indicator yang saya sudah put on weight? Adoihhh, sedih tul. Langsung satu hari suntuk saya bad mood. Sebab saya tahu bad mood tu tak baik, saya pun determined lah nak mengadu kat hubby. Tapi sebelum cakap tu, saya siap warn hubby lagi jangan marah kat saya kalau saya bagi tahu kat dia.

Hmm...bila bagi tahu aja, hubby terus conclude kan benda yang sesungguh nya saya dah tahu tu, iye, dia tekan kan "MAKNANYA, CIKBIB DAH PUT ON WEIGHT LAH TU". Aihhhh...you don't have to say that beb, I knew it myself.

Sooooo....sekarang ni saya tengok down lagi lah...trying to console myself by saying : "hey, it's only fat, you can get rid of it, it is not the end of the world"...huh...I wish it is as easy as that.

huh..is now trying very hard to be positive...

No comments:

Post a Comment