Monday, March 25, 2013

I N S T A G R A M

Baru-baru ni saya dan anak sedara saya telah berkomunikasi. Antara yang telah di perkatakan ialah :
 
"cikbib, saya dengan ira nak suggestkan cikbib buat instagram...huhu..sebab best! Boleh share2 gambo...Jom cikbib"
 
saya pulak pergi jawab macam ni : " What animal is that?" (Orang Melayu cakap orang putih macam ni lah kan, translation from "Apa menatangnya instagram tu?")
 
Terkedu agaknya dengan jawapan tu, anak sedara saya jawab balik camni : "Cube cikbib tanya pck Shuk...Mungkin Pck Shuk tawwww"
 
Hiiii...sebenarnya saya pun tahu gak, tapi tak berapa clear lah sebab tak gunakan.
 
Saya rasa saya ni lebih pemalu kut daripada generasi-generasi muda sekarang, ataupun yang lebih tepat adalah saya lebih appreciate saya punya privacy.
 
Sebagai contoh, kawan saya di facebook, sikit aja pun sebab saya memang lebih selektif, saya pilih orang yang saya kenal atau yang saya nak lebih kenal aja. Macam blog ni pun, saya boleh juga memilih untuk join nuffnang ke kan, promote lebih sikit ke, tapi macam segan. Heee, segan tu satu, tapi ada juga risikonya di mana, lebih banyak orang baca, ada bermacam ragamlah komen yang datang pulak nanti...saya ni pulak, jenis lebih sensitif...
 
Tapiii, bila ada komen kat blog ni, saya jadi super excited tau, maklumlah, nak dapat satu komen pun susah..
 
Tapi laman-laman sosial sekarang memberi ruang yang lebih untuk sesiapa saja merasakan diri mereka popular kan? Ye lah, semua orang boleh buat instagram atau letak statement kat facebook dan ada follower sendiri. Zaman dulu, artis dengan politician aja yang ada follower.
 
Sooo...kakak dan Ira, tunggu you all balik Malaysia dululah kut baru cikbib bukak instagram ye...he he, jangan terkejut bila cikbib guna perkataan animal tu, main-main aja tu..

No comments:

Post a Comment