Thursday, March 14, 2013

B U C U K

Esok saya perlu ke J . W. M a r r i o t  Putrajaya, ada programme sikit. Program ini diadakan selama dua malam, maksudnya esok saya tak tidur kat rumah la, dan hubby kena tinggal sorang kat rumah...heeee, macam la dia takut tinggal sorang-sorang kan, tapi mesti tak best sangat la kan, sebab sunyi.

Saya nak tulis fasal bau bawang putih lah...boleh?

Mak saya dulu selalu kata jangan makan bawang putih banyak-banyak sebab tak baik. Apa yang tak baiknya? ...haaa...nanti bau badan busuk (tapi sekarang saya makan aja pun sebab orang kata garlic bagus untuk cholestrol).

Tapi sejak ke belakangan ni saya perasan ada seorang individu ni yang bau badan dia mengingatkan saya kepada bawang putih, dan saya serius ni. Saya mungkin tak perasan sangat kalau bersama dia di tempat yang lapang, tapi kalau di tempat yang agak sempit, memang agak semerbak baunya.

Saya sian aja dekat individu ni, mungkin dia tak tahu atau tak perasan kut. Mungkin bau itu pun dah jadi part of her life kan, jadi dia sudah 'immune' dengan kebusukan itu. Walau bagaimanapun, orang sekeliling mestilah tak selesa kan? Boleh muntah kalau tak larat tau, especially kalau kita bersesak-sesak di dalam kenderaan awam.

Sebagai manusia, kita semua memang akan jadi tak berapa wangi kalau kita tidak jaga diri kita dengan betul. Kita perlu mandi selalu sikit kut dalam cuaca di Malaysia ni dan jangan lupa sabun. Bagi lelaki yang merokok, make sure muka tu disabun pagi-pagi sebab if not, melekat la bau tu tak hilang-hilang. Lagi satu, deodorant is a must dan gunalah baby powder banyak sikit. Rambut kena shampoo dan jangan pakai tudung waktu rambut basah. Dannn, jangan lupa gosok gigi.

Okay lah, di sini dulu ye. Hubby kata, esok dia akan updatekan blog ni untuk saya..let's wait ye whether he will keep to his word or not. Bubaiiii







No comments:

Post a Comment