Monday, January 7, 2013

Benci blog orang lain?

Saya sekarang tengah mengumpul duit, yeah, planning to go to Sabah this year. Sebelum pergi, kenalah buat research dulu kan, yup,  asked around, google, check orang lain punya itenary, etc.

I happened to find these 2 new blogs, yup, memang dua dua pemilik blog sangat suka travel and I found out today that these two are actually related, yup, anak sedara dengan mak sedara.

Hari ni juga saya baru tahu yang anak sedaranya tinggal di Seksyen 7 Shah Alam...huk aloh, jiran saya rupanya...

Dan saya juga terbaca satu statement ni "please dont be too judgemental  about my makan place. mengingatkan i supaya ingat org susah, i hargai, but bukan perli.. i know when n how to sadaqah...always berdua'a to ALLAH agar sentiasa melunakkan hati i and family esp kids supaya sentiasa bersadaqah.. peace.."...


Hmmm, saya rasa mesti ada orang yang buat komen tak best ni, yup, as she said, judgemental. Bukan dia ni aja, ramai juga blogger lain yang kena. Saya pernah terbaca komen yang sarcastic macam ni dalam blog lain...I guess that is the price that they have to pay for being famous, some people can be very-very rude.

Saya ingat satu masa dahulu, sewaktu Mawi mengambil keputusan untuk mengahwini Ekin. Linda Onn di radio Era telah membuka ruang untuk para peminat untuk mengeluarkan pendapat mereka mengenai rancangan perkahwinan itu. Saya kagum betul dengan para peminat Malaysia ni di mana mereka telah dengan beraninya mengeluarkan pendapat bagaimana mereka tidak bersetuju Mawi berkahwin dengan Ekin. Haaaa, keluar perkataan-perkataan tak baik. 

Saya cuma hairan, di manakah sifat menghormati 'privacy' orang lain? Menghormati keputusan dan pendirian orang lain. Menghormati cara hidup orang lain? Saya juga kagum dengan keyakinan diri orang rakyat senegara ini yang merasakan mereka lebih tahu apa yang terbaik untuk orang lain, dalam kes ni Mawi lah..yeah, depa ni setakat peminat merasakan mereka ada hak untuk menentukan siapakah jodoh Mawi..and I was like..WTH? who do you think you are?

Sekarang ni pulak, blogs. Saya baca banyak blog tapi tak bermaksud yang saya suka semua isinya. Banyak yang saya tak suka (macam saya ni sempurna lah kan). Tapi ye lah, kita kena lah hormat, blog orang, suka hati orang lah nak tulis macam mana kan. Kalau tak suka pun, nak cakap tak baik pun, berpada-pada lah kan..huh...atauuuu, kalau menyampah sangat, stop reading, find one blog that suits you.

Hmmmm...kenapa saya tulis isu nih? Blog saya tak famous pun kan? In fact 95% of my readers are silent readers. I guess I should thank you guys...for being silent most of the time? ha ha ha ha ha




1 comment:

  1. kalau kesah ke orang sangat mmang takleh hidup.. ibarat kata irfan "adaku kesah.." huahahahaha

    ReplyDelete