Sunday, January 13, 2013

Hohay, esok Monday!

Hari ni hari Ahad, hari ke 13 untuk tahun 2013 nih.

Hubby sudah paksa saya update blog...

Saya rasa macam nak tukar background blog saya...tapi macam malasss...tukar je la sikit, masih biru...saya ni sebenarnya memang tak detail fasal benda-benda macam tu, sebab saya ni jenis simple. Macam bila kemas rumah, saya malas nak ada banyak-banyak benda-benda kecil sebagai perhiasan, sebabnya ialah, susah nak nak maintain, ye lah, kalau dibiarkan, berhabuk pulak kan?..so, let's stick with the basic ye

gangguan : Hubby pesan minta pastikan saya guna font ARIAL..and make sure the fontsize is not too small, maklumlah, kerabunan semuanya.

Hmmm, pagi tadi kami telah pergi ke Tasik Shah Alam untuk exercise sikit. Halfway, hujan turun, tu dia, bersemangatlah kami pecut...haaaa, berkat pecutan tu, peluh pun lebih banyak lah, maka lenjunlah kami... hikssss.... sebenarnya basah kena hujan laaaa

Hmmm, waktu balik seperti biasa, kami singgah makan di Belanga, breakfast. Di samping itu, kami beli nasi lemak untuk dua orang budak yang ada di rumah tu. Yup, anak-anak sedara saya ada di rumah.

Dalam pukul 11, kami bertolak ke LCCT sebab anak anak sedara saya tu nak pergi jumpa mak ayah mereka di TOKYO. Kami bertolak dalam hujan...Lepas checked in, kami minum/lepak dulu...sembang-sembang. Saya juga sempat singgah di Duty Free Shop kat LCCT tu...mak aiiii, hampir aja saya engkar dengan azam tahun baru saya...hampir saja saya beli perfume baru....adoiiiii.

Lepas tu, walaupun iyal dengan athirah masih berlegar belum masuk ke tempat perlepasan sebab tunggu kawan iyal , tapi dek sakit perut, saya minta diri dulu...bukan apa, saya tak berapa pekenan dengan toilet di LCCT tuh...lagipun rasa macam boleh sampai kat Shah Alam kan...buat kerja kat rumah lagi best kan.

Tapi ye lah, takdir menentukan segalanya..yesssss, ada 'urge' yang sangat kuat, can't wait...please hubby, we need a pit stop at Dengkil...and the rest is history...

Huh, saya memang ada masalah macam tu sikit-sikit lah, waktu pergi Penang baru-baru ni pun 'urge' tu datang selepas kami makan di Kapitan, di atas jambatan Pulau Pinang...haaaa, apa lagi, 'we need to stop at Juru R&R...sudah tidak tahan beb'. 

Balik rumah, kami makan nasi lemak yang ada satu bungkus extra, juga nasi semalam yang telah di perangat bersama sambail udang semalam, goreng telur mata kerbau bersama keropok...yup...habiskan supaya tak membazir.

Lepas tu, kami tengok tv dan lenaaaa, sebab sejuk.

Waktu Maghrib, hubby sudah complain lapar. Saya masak nasi goreng....settle.

Sekarang ni tengah tengok Apek dengan Liuney punye walimatur urus..part 2. 

Lepas ni nak solat, iron baju dan settlekan kerja ofis...have a good week ahead every one, and do not forget to smile!



1 comment: