Saturday, January 5, 2013

Sabtu, 5 January 2013

Saya baru saja habis menonton rancangan 'walimatul urus apek & liuney'..betul tak ejaan nama the 'wife' tu?...malas nak check, kira semua orang pun tahu siapa yang saya maksudkan kan?

Hmmm..kalau saya masih muda, agaknya saya akan berangan nak jadi cantik macam liuney dan nak kahwin juga dengan lelaki yang macam apek...mesti macam spend my days day dreaming...mesti punya lah. Tapi agaknya sebab dah puas asyik jealous dengan orang lain waktu muda dulu, sekarang saya dah tak jealous dah.

Hari ni kami berjaya pergi for our morning walk, lepas tu pergi kedai tukang jahit, ambil baju, lepas tu pergi Tasik Puteri (sebelum tu singgah ambil Min di Kota Damansara), ada kenduri kahwin. Lepas tu kami singgah rumah Shim, kawan lama saya, roommate saya waktu bujang.

Saya ingat lagi pernah pada satu masa, dalam tahun 1998-1999, ramai kawan-kawan saya yang beli rumah di Tasik Puteri. Saya pun waktu tu hampir juga terbeli rumah di situ, tapi saya telah bertanya dengan kakcik saya, abang saya dan Mekyah dan ketiga-tiganya kata jangan. Hmmm...memang rezeki saya bukan di situlah sebab lepas itu, saya telah membeli apartment di Shah Alam, Baiduri.

Saya juga hampir beli apartment di Sungai Buloh...lupa la pulak nama apartment tu. Tapi saya tak jadi beli sebab bila kira punya kira, macam tak cukup la pulak duit saya. Hmmm, saya sedih juga waktu tu, tapi saya ingat lagi bila saya call mek yah, dia cakap "belum rezeki lah tu..."...hmmm.

Bukan senang nak membina kehidupan kan? Saya, Shim, Min...kami kongsi banyak benda, sedih, gembira, susah dan senang. Sekarang, kami semua ada kehidupan sendiri...nak jumpa pun susah walaupun bekerja di bangunan yang sama.

Okay lah, sudah jam 11.30, hari Sabtu, 5 Januari 2013. Esok, insya allah kami akan pergi jog lagi. Aktviti yang lain, masih belum di putuskan lagi. Have a nice weekend everybody!




No comments:

Post a Comment