Sunday, January 27, 2013

Gunting Rambut Lagi

Heee, dalam rasa diri ni biasa-biasa aja, saya teringin jugalah nak lawa macam Fouziah Ghous ha ha ha. Bila nak gunting rambut tu, terfikir lah juga nak buat pesen pesen yang lebih menarik ke kan, tapi sedar lah juga diri sebab ada rambut yang 'stubborn' dan tak boleh nak buat apa.

Tak pe, saya pun pergi lah dengan semangatnya untuk gunting rambut. Sampai-sampai, tengok saya sorang aja pelanggan, he he, jolly good.

Mula-mula orang tu basuh rambut dan urut...best. Siap doa-doa, buat lah lama-lama, jangan lah stop...huh, 20 minit aja dia bagi. Lepas tu gunting. Adik tu pun tanyalah, akak nak gunting macam mana, alamak, saya pun tak sure.

Saya pun cakap,"pendek"...

dia tanya lagi..."macam gambar tu ke kak?"...heeee..

saya pun tengok gambar yang dia tunjuk tu, lawa gak, saya pun jawab "boleh laaaaa".

Hmmm...dia pun potong, mak aiii, pendek macam lelaki rupanya, dia kata later, lepas blow, baru dia betul kan balik.

Hmmm, lepas tu, letak inai. Lepas letak inai, depa biarkan saya sorang-sorang kat situ, saya pun baca lah majalah.

Saya ada baca fasal Rebecca Nur Al Islam punya rahsia kebahagiaan rumah tangga, haaa, mari saya share apa yang saya ingat, dan seperti biasa, buat comparison dengan diri sindri, he he...yang saya ingat lah ye, ada 7 rahsia kalau tak silap...tapi yang saya ingatttt adalah:

i) Sentiasa memanggil pasangan anda 'SAYANG' : saya panggil hubby Shuk, kadang-kadang Cuk, hubby pulak panggil saya dengan penuh hormat, ye, dia panggil saya CIKBIB.

ii) Sentiasa senyum, lebih-lebih lagi waktu bangun pagi, yup, biar perkara yang mula-mula hubby nampak adalah senyuman anda : saya pulak, hari-hari bangun lambat, asyik lompat-lompat aja. Hubby pulak, nak bangun solat subuh tu, tak reti nak buat sindri, saya pun, dalam tergesa-gesa main tolak-tolak aja dia, "Shuk, bangun solat, cepat, saya dah lambat ni.."...hmmm, Shuk nak tengok saya bila dia bangun pun tak sempat, ha ha ha, nak senyum pun tak sempat.

iii) Apa lagi ye...sattttt...haaa, masak lah untuk suami, jangan selalu makan di luar. Adoiii, yang ni, I wish I could do more often lah, betull.

iv) Dia kata jangan marah-marah dan bawa banyak bersabarrrr...yang ini, okay lah kan, saya pun memang berusaha untuk kurang marah, kurang merajuk dan perkara-perkara yang sewaktu dengannya.

haaa, saya ingat 4 dari 7, kalau periksa, boleh lah juga luluskan...haaaa..ada juga yang boleh diikuti tuh, he he

Hmmm, lepas tu, shampoo girl tu pun basuh lah rambut saya, blow dan tukang gunting rambut tu betulkan balik rambut saya. Semuanya habis dekat-dekat pukul 2 juga...adoiiii, alhamdulillah tak lama, membosankan betul buat rambut ni.

Setelah selesai, saya tengok lah muka saya lepas tu kat cermin, hmmmm...muka saya juga tak bertukar jadi Fauziah Ghous pun.

No comments:

Post a Comment