Tuesday, January 29, 2013

28 January 2013

Pejam celik, dah 28 hari kita berada di tahun 2013...semoga tahun ini, juga tahun yang seterusnya akan menjadi tahun yang baik untuk kita semua.

Hari ini, paginya hubby dan saya pergi for our morning walk. The day before, hubby requested me to cook gulai lemak cili api ketam, dan saya kata, ok. Unfortunately, kami tak sempat nak pergi pasar pagi tadi sebab saya ada temujanji dengan tukang urut. Hubby pulak, tak nak pergi pasar sorang, so, how to cook ketam if there's no ketam kan?

Sesi berurut saya berjalan dengan bestnya...alhamdulillah.

Lepas urut, saya sian pulak dengan hubby sebab saya memang dah lama tak masak. Tapi memang tak de menda pun yang boleh di masak kecuali ikan bilis, yup, saya pun buatlah tumis ikan bilis.

Hmm, dalam menyediakan bahan bahan tu, tiba tiba cili yang telah diblend tu tumpah pulak atas lantai/hamparan. Adoiii, jadi kerja lah mengelap lantai dan cabinet. Hamparan tu pulak, kenalah basuh.

Hmmm, lepas tu saya mandi dan solat dan makan. Macam best la makan, masak simple pun tak pe, ada nikmat yang tak boleh di ceritakan, walaupun tumis ikan bilis dengan kicap aja.

Petangnya, kami lepak, main game, tidur dan tak pergi mana mana. 

Malam, kami ulang makan nasi yang berlebih dari siang tadi, lepas tu saya buat kerja office sikit, dan sekarang saya tengah update blog. Lepas ni saya nak iron baju dan tidur...semoga hari hari saya dan hari hari anda semua akan menjadi lebih baik...have a productive days ahead everyone.

No comments:

Post a Comment