Wednesday, January 23, 2013

Panick!

Pagi tadi, bangun pagi, saya dapati badan saya dipenuhi dengan bintik bintik merah, termasuk muka. Panik nya saya, ada bermacam-macam perkara negatif bermain di fikiran, yup, what if ini adalah tanda-tanda kepada penyakit yang lebih buruk.

Saya teruskan bersiap, ingatkan nak pergi ke klinik berdekatan office dan kalau Dr bagi mc, saya akan balik. Saya teruskan bersiap, tapi realitinya saya memang stress. Saya mungkin demam sedikit, tapi tidaklah teruk sangat, tapi yang lebih sakit adalah mental saya...yup...I was mentally sick sebab berfikir yang bukan-bukan.

Waktu berbedak dan nak pakai tudung, I finally decided to go to D E M C Shah Alam instead. I talked to hubby and after that started to send messages to my boss, the division's PA and also Sham because I could not attend J P C 3 for him.

Lepas tu, saya tunggu hubby bersiap, dan keluar dari rumah dalam pukul 7.40 pg. 

Sampai di D E M C, bila check tekanan darah, haaa, tinggi lah sikit sebab takut. Dr insist suruh saya check darah sebab dia takut ada penyakit lain.

Haaaa, saya ni memang macam tu, jarang sakit, tapi sekali sakit, haaaa, kena ambil darah la, apa la.

Okay, bila result keluar, alhamdulillah, tak de apa apa. Doktor kata saya allergy aja. Dia nak bagi antibiotik yang kuat, yang kena cucuk lagi...so, hari ni saya kena cucuk dua kali lah. Saya juga diberi antibiotik untuk makan, ubat untuk kurang kan gatal, losyen dan ubat untuk kerongkong sikit.

Balik dari klinik, kami pergi makan, lepas tu saya makan ubat dan tidur. Antibiotik yang disuntik ke badan saya menyebabkan saya agak drowsy, so, saya tidur dengan nyenyaknya lepas itu.

The one day break was a good one...lega rasanya bila boleh berehat. Tapi miangnya lah...teruk menahan diri untuk menggaru.

Mengenang balik hari ini, walau pun kecik, tapi saya boleh conclude yang saya memang penakut. Saya cukup takut bila tengok badan penuh rashes, especially on the face. Lemahnya saya...

Tapi ye lah...semoga pengalaman ini akan menguatkan saya, insya allah.

Esok, saya ada kerja baru yang menanti. Saya harap dan berdoa semoga saya lebih sihat esok, insya allah.


No comments:

Post a Comment