Friday, January 18, 2013

Saya, Division Lama dan Division Baru

Pejam celik, pejam celik, hari ni dah hari Jumaat. Esok cuti, tapi saya perlu pergi Putrajaya on Sunday...sobss. Tak faham sungguh orang yang organise 'Congress' lah kononnya on Sunday nih, kan Sunday hari untuk bersama keluarga...tak pe, sobarrrr.
 
Saya kena pergi sendiri, Presint 2 Putrajaya...nanti saya redah aja la Putrajaya tu...
 
Hari ni, saya sudah ada perancangan untuk clear paper officers dari Division Lama saya pada waktu pagi dan petang ni saya akan cuba sempurnakan kerja-kerja 'packing' saya supaya saya boleh pindah betul-betul ke bilik baru di Tingkat 19.
 
Sedih tak tinggalkan Division lama?
 
Sedihhh! Despite of some problems here and there, the old Division was awsome (nak guna juga perkataan awsome tuh). Saya ada boss yang baik, rakan dan officers yang baik, serta supporting officers yang hampir semuanya baik. Adalah sorang dua yang malas sikit atau rasa diri tu terlampau bagus lah sikit...tapi tak ramai.
 
Ada perkara yang meng 'happy' kan tak tinggalkan Division Lama?
 
Adaaaaaaa....ha ha ha. Sesungguhnya kerja di Division lama sudah terlampau banyak dan rasa tak terbuatkan. Oustanding pun banyakkkk...officers sampai tak larat. 
 
Lagi satu terlampau banyak panggilan telefon daripada syarikat...hadoiii...tak larat nak jawab.
 
Lagi satu stress waktu hari meeting where we have to present our proposals, mak aiiiiii...cabaran sungguh
 
Excited tak pergi Division Baru?
 
Yeahhh...refreshing. A whole new challenge and you keep on wondering whether you are able to deliver or not. But I really look forward to work with my new boss, new kawan-kawan and officers.
 
Takut Tak Masuk Division Baru?
 
Takuttttt! Gue masuk DI Promotion Division tau (DI tu means Domestic Investment ye). Adoiii.
 
Di tempat kerja saya, selalunya orang akan kategorikan you  sama ada technical people atau promotional people. Selalunya technical people ni lebih kepada buat kerja, buat paper, serious job lah. Promotional people pulak lebih kepada organising event/seminar and  do promotional work lah. Kena mingle, banyak bercakap, buat network dengan companies dll.Hmm, macam mana tu?
 
Infact, our CEO selalu cakap, dalam apa apa event pun, dia nak kami sentiasa ke depan, dia kata, kalau you pemalu pun, waktu kerja, you kena berlakon macam you tak pemalu...yeah, berlakon lah seperti you ada self confindence yang tinggi...heeee
 
Saya ni teknikal sangat pun bukan, promotional lagi lah bukan, ha ha ha. Saya ni pemalu sebenarnya dan kurang keyakinan diri. I am having doubt actually, tapi saya akan cuba. Saya juga yakin bahawa sekiranya Allah telah tempatkan saya di sini, maka itulah yang terbaik bagi saya, dan saya pasti boleh melakukannya, insya allah. Doakan kejayaan saya.
 
Conclusion?
 
Lucky for me, I do not really have time to sit down and think about my problems. I have more than 300 outstanding applications to clear with my officers from the old Division, I have not packed up my things and moved to the new Division and my job in the new Division is slowly piling up. By the time I reached my house, had my bath and came back from dinner, I will be totally exhausted and ready to retire...so, I do not waste my limited free time to worry...
 
Okay guys, work hard today and have a happy weekend...
 
 

No comments:

Post a Comment