Tuesday, June 14, 2011

Tupperware

Baru-baru ini saya telah membeli bekas makanan ataupun orang Melayu panggil, tupperware, ha ha. Tujuannya ialah untuk menggantikan bekas polistrin yang selalu digunakan untuk membeli makanan. Konon, hasrat di hati adalah untuk menyumbang kepada kesejahteraan dunia laaa, yup, kurangkan penggunaan bekas plastik dan polistrin..why? Antara sebab yang saya ingat adalah :

1) bahan ini susah untuk dilupuskan dan tidak bekerjasama dengan pusingan alam...hiks...awat lawak benar bunyinya. 

2) makanan yang panas dan diletakkan di dalam bekas polistrin mungkin akan menyebabkan tindakan kimia yang boleh menyebabkan penyakit merbahaya..C?

3) lagi satu, buat apa membazir dengan menggunakan bahan pakai dan buang?

haaa, itu yang saya ingatlah.

Maka, dengan semangat yang membara, saya telah membeli bekas makanan ini lebih kurang 1 bulan lepas. Malangnya, saya sedikit malu untuk menggunakannya...


Walau bagaimanapun, pada hari ini, saya dengan berjayanya telah mengenepikan perasaan malu saya dan pergi membeli makanan tengahari menggunakan bekas tersebut..and I was feeling so happy. The food pun taste a little better, ha ha ha

Saya beli ikan pari masak asam pedas dengan sayur kacang panjang. Tahu tak berapa harga? RM5 tahu. Sekarang ini, di KL Sentral, semuanya bermula dengan RM5...Lepas makan, saya baca blog orang lain dan tidur sat. Petangnya ada meeting dari pukul 4.30 sehingga 6.00.

What did hubby and I had for dinner? Roti nan and tandoori...dekat Restoran Syed Seksyen 4. Now, I have not had my bath yet and a pile of files is waiting for me after that. Ok, chow chin chow.

3 comments:

  1. cik bib , ima pun nak buat macam tu la .. hehe .. bersepah tupperware dekat rumah .. heeee

    ReplyDelete
  2. ima, tupperware mahal tau, jaga baik2.

    ReplyDelete
  3. dekat kafe sy pun dah xleh pakai polistrin. semua bungkus pakai kertas minyak. hehehe

    ReplyDelete